Geacht Forum,
Sinds begin september heb ik deze auto, en nu heb ik er genoeg ervaring mee om er wat over te schrijven.
Nieuwprijs ongeveer 29110 euro.
Deze 1.8 is de benzine turbo versie met zes hand bak en levert 160 pk bij 5000 t/m, en het maximum koppel van 250 n/m is er al bij 1500 t/m.
Het platform is van de Golf type 5 en motor en versnellingsbak zijn van de Audi A4 en A3.
Pluspunten: het hoge koppel bij laag toerental maakt het mogelijk om heel snel op te schakelen en dus altijd zuinig in een laag toeren gebied te rijden met weinig motor geluid.
Hij stuurt scherp, remt perfect en trillingvrij, en schakelt ook perfect.
Nu na 3500 km ligt het verbruik rond de 1L op 11km en dat is voornamelijk stads verkeer, daar ben ik zeer tevreden over.
Ik weet zeker dat 1 op 15 bij 130 km/h geen probleem is tijdens een grote rit.
De stoelen zitten perfect, prima voorruit wissers, prima fabrieks radio
en een formidabele bagageruimte.
De raam en deur rubbers sluiten de auto perfect af voor geluid, windgeruis water en vuil.
Er is geen zichtbaar olieverbruik.
Minpunten: onder de 1500 toeren is het koppel erg laag, met als gevolg dat wegrijden altijd met wat extra gas moet anders slaat hij wel eens af.
Ook achteruit een helling op moet met extra gas.
De koppeling zal dus wel wat sneller slijten.
De vering is nog wat stug.
Het interieur is wat sober (kolengrijs) en de zonnekleppen zij wel erg goedkoop afgewerkt.
Omdat ik 1.94 m ben heb ik wel wat problemen met de forse contactsleutel die precies daar zit waar mijn rechterknie naar toe wil, dat ding had wat hoger geplaatst mogen worden (in de showroom tijdens het passen zat die sleutel er niet in en tijdens de proefrit stond de stoel lekker ver naar achteren).
Het rem pedaal zit een stuk hoger als het gas pedaal, dat is wat lastig tijdens een snelle reactie, eerst mijn voet optillen en dan op de rem.
De achter ruitenwissersproeier heb ik voorzien van een uitstroompijpje met drie gaatjes want het origineel spuit één keiharde straal die grotendeels de ruit passeert (ook na lang afstellen werd het niet bijzonder).
Voor de radiator, achter de gril heb ik een stuk gaas geplaatst om kleine kiezels buiten te houden.
De spatlappen achter de achterwielen vind ik tuttig staan en ik ga kijken of ze er af kunnen.
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Skoda.
Mijn vorige auto was een Citroën Xantia 2.0 Ct turbo benzine break, 150 pk en maximum koppel 235 n/m bij 2500 t/m, die heb ik 10 jaar gehad tot 185000 km, deze was wat ruimer en duidelijk een stuk luxer uitgevoerd, maar die kostte in 1997 al bijna 30000 euro.
Ik hoop dat deze informatie nuttig voor jullie is, groet....
Sinds begin september heb ik deze auto, en nu heb ik er genoeg ervaring mee om er wat over te schrijven.
Nieuwprijs ongeveer 29110 euro.
Deze 1.8 is de benzine turbo versie met zes hand bak en levert 160 pk bij 5000 t/m, en het maximum koppel van 250 n/m is er al bij 1500 t/m.
Het platform is van de Golf type 5 en motor en versnellingsbak zijn van de Audi A4 en A3.
Pluspunten: het hoge koppel bij laag toerental maakt het mogelijk om heel snel op te schakelen en dus altijd zuinig in een laag toeren gebied te rijden met weinig motor geluid.
Hij stuurt scherp, remt perfect en trillingvrij, en schakelt ook perfect.
Nu na 3500 km ligt het verbruik rond de 1L op 11km en dat is voornamelijk stads verkeer, daar ben ik zeer tevreden over.
Ik weet zeker dat 1 op 15 bij 130 km/h geen probleem is tijdens een grote rit.
De stoelen zitten perfect, prima voorruit wissers, prima fabrieks radio
en een formidabele bagageruimte.
De raam en deur rubbers sluiten de auto perfect af voor geluid, windgeruis water en vuil.
Er is geen zichtbaar olieverbruik.
Minpunten: onder de 1500 toeren is het koppel erg laag, met als gevolg dat wegrijden altijd met wat extra gas moet anders slaat hij wel eens af.
Ook achteruit een helling op moet met extra gas.
De koppeling zal dus wel wat sneller slijten.
De vering is nog wat stug.
Het interieur is wat sober (kolengrijs) en de zonnekleppen zij wel erg goedkoop afgewerkt.
Omdat ik 1.94 m ben heb ik wel wat problemen met de forse contactsleutel die precies daar zit waar mijn rechterknie naar toe wil, dat ding had wat hoger geplaatst mogen worden (in de showroom tijdens het passen zat die sleutel er niet in en tijdens de proefrit stond de stoel lekker ver naar achteren).
Het rem pedaal zit een stuk hoger als het gas pedaal, dat is wat lastig tijdens een snelle reactie, eerst mijn voet optillen en dan op de rem.
De achter ruitenwissersproeier heb ik voorzien van een uitstroompijpje met drie gaatjes want het origineel spuit één keiharde straal die grotendeels de ruit passeert (ook na lang afstellen werd het niet bijzonder).
Voor de radiator, achter de gril heb ik een stuk gaas geplaatst om kleine kiezels buiten te houden.
De spatlappen achter de achterwielen vind ik tuttig staan en ik ga kijken of ze er af kunnen.
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Skoda.
Mijn vorige auto was een Citroën Xantia 2.0 Ct turbo benzine break, 150 pk en maximum koppel 235 n/m bij 2500 t/m, die heb ik 10 jaar gehad tot 185000 km, deze was wat ruimer en duidelijk een stuk luxer uitgevoerd, maar die kostte in 1997 al bijna 30000 euro.
Ik hoop dat deze informatie nuttig voor jullie is, groet....