skoda Octavia 2.0 FSI Combi 2005 Elegance

junior1973

Nieuw lid
Leden van het forum:

Ben van plan om een skoda octavia 2005 2.0FSI Combi te gaan kopen .
KM stand 92.000

EGR Klep net vervangen zo werd verteld.

Na een proefrit een goed gevoel overgehouden, terug naar de autoverkoper, kon nog niet in de 2e versnelling door de rotonde komen en begon te stotteren.

Auto compleet stil , en niet meer te starten. Wel display(maxidot) maar geen teken van leven.

Auto ziet er netjes uit ook van binnen en buiten maar tikkert nogal bij de injectoren en rechts bij luchtinlaat(potje)

Loopt als een diesel maar is een benzine.

Kopen of laten staan? :407:

___JC___

Forumguru
Als je zo een auto al zou gaan kopen dan moet de prijs wel heel gunstig zijn lijkt me. De kans op dure reparaties is wel erg groot.
Persoonlijk zou ik m laten staan en een goed exemplaar zoeken.

Welkom hier overigens.

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum, weer een ICT'er erbij.

Mijn idee: laten staan. Er zijn meer vissen in de zee, helemaal in deze tijd. Dit riekt naar onraad! Tikkende kleppen? Bokkende motor?

Nee.

Porettuhcs

Senior Member
Tja meestal koopje met je hart.....

Je twijfelt en ik lees uit je bericht dat je verstand eigenlijk zegt laat staan...

dus lekker laten staan!...

MarcoO2

Forumguru
Ben wel benieuwd naar de vraagprijs! Maar zou hem, tenzij je echt spekkoper bent, toch lekker laten staan... aanbod zat, momenteel!

Dolf

Actief lid
Leden van het forum:

Ben van plan om een skoda octavia 2005 2.0FSI Combi te gaan kopen .
KM stand 92.000

EGR Klep net vervangen zo werd verteld.

Na een proefrit een goed gevoel overgehouden, terug naar de autoverkoper, kon nog niet in de 2e versnelling door de rotonde komen en begon te stotteren.

Auto compleet stil , en niet meer te starten. Wel display(maxidot) maar geen teken van leven.

Auto ziet er netjes uit ook van binnen en buiten maar tikkert nogal bij de injectoren en rechts bij luchtinlaat(potje)

Loopt als een diesel maar is een benzine.

Kopen of laten staan? :407:

Ben niet helemaal zeker, maar zit een EGR klep niet alleen in een diesel?

Ik heb afgelopen november een 2.0FSI ingeleverd met 84000 km en deze reed nog als nieuw

En heb toch niet altijd als een oude krant ermee gereden, dus probeer eens in een ander exemplaar te rijden, dan kan je wat vergelijken.

Gieliovd

Forumguru
Not Found

The requested URL /board/Uitlaatgasrecirculatie (EGR) is een NOx (stikstofoxide en stikstofdioxide) reductiemethode die gebruikt wordt bij interne-verbrandingsmotoren. EGR staat voor Exhaust of Emission Gas Recirculation. was not found on this server.
Aha! Och, dat gebeurt de beste wel eens... :)

junior1973

Nieuw lid
Kopen of laten staan

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ga nog een uitgebreide proefrit maken indien de auto nu klaar is. Deze word door een skoda dealer gerepareerd.

Dan zullen we zien, vriend van mij werkt bij een vag dealer en zal dan ook aan de testkast gaan.

Mij gevoel zegt kopen, maar diep in mijn hart denk ik dat er een hoop elende van komt....... maar de uitvoering is zo goed(elegance+business pack/fleet pack)

Plus:
Rijdt wel goed, 6 bak, parkeer sensoren voor / achter. Bediening op het stuur voor radio, business pack, maxidot display,orginele zonneschermen achter, net in de kofferbak af fabriek.

Prijs is goed.... maar ja

Min:
Motor tikkert/misschien is het geluid wel normaal we zullen zien
Afslaan na proefrit van 15 min...
Niet meer starten....

We zullen zien, ik houd jullie op de hoogte........

Wasmachineman

Forumguru
Je gevoel is belangrijk en als je gesteund wordt door een vriend bij een VAG dealer is ook mooi meegenomen !
De beschrijving die je geeft is inderdaad een topuitrusting maar laat je daardoor niet gek maken.
Er zijn meer auto's dan kerken zegt mijn vader altijd !:D

Kun je de oude berijder/eigenaar nog opsporen m.b.v. onderhoudsboekjes o.i.d. ??

junior1973

Nieuw lid
kopen of laten staan

Heb vernomen nadat de egr klep vervangen is, de roetdeeltjes via de kat in de egr klep terug gekomen zijn.

Kat word vervangen door nieuwe en we zullen een uitgebreide testrit maken.

Nog nooit eerder gehoord, maar zal wel kunnen

Iemand ervaring mee? en kan dat na 92.000 km is bij 84.000 bij skoda dealer geweest voor nieuwe banden dus na 8000 km meleur in het vooronder ?

Fabia

† In Memoriam
Staar je aub niet blind op de uitrusting. Kan je de auto niet laten keuren door bv anwb of dekra. Dan weet je zeker waar je aan toe bent en kan je eventuele reparaties verdisconteren in de prijs.

sunnyboy

Senior Member
Dat EGR gebeuren heb ik ook meegemaakt (3x), viel ineens een cilinder uit bij gas loslaten op de snelweg.
Bij m'n toenmalige dealer laten oplossen (2x).
Laatste keer in Duitsland gehad, bleek een kapotte bobine te zijn, de Audi dealer die de Skoda repareerde kwam er ook achter dat m'n toenmalige dealer verder geen afstellingen had verricht. Zo heb ik een 10% hoger verbruik gehad gedurende ong. 2 jaar! De Duitse dealer heeft alles keurig geregeld, hulde!
Voor het overige tsja, er zijn nog meer goed onderhouden 2.0FSI Combi's te krijgen, en anders alles dubbel laten checken, dat je zeker weet dat alles in orde is met de auto die je op het oog hebt.

Bovenaan Onderaan