Skoda octavia 2.0 TDI RS

FrankBont

Nieuw lid
Hallo,
Ik ben van plan om een Skoda octavia combi 2.0 TDI RS aan te schaffen. Ik lees op de site dat common rail motor de betere motor is. Hoe kan ik als leek zien of het een common rail motor Is?. Verder zou gaarne willen weten wat de verbruik is, is normaliter 1:16 haalbaar. Verder zou ik gaarne willen of je hoge kosten qua onderhoud kunt verwachten. Het betreft bouwjaar 2009 met 154000km op de teller. Alvast bedankt voor de tips. Gr Frank bont

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Je kunt het zien aan de motorcode die staat op de sticker bij het reservewiel of in het omderhoudsboekje
De zogenaamde engine code voor de PD was het een 3 letter code en de CR heeft er 4 letters staan
De codes weet ik zo niet zeker

Tuner111

Forumguru
Hey @FrankBont,

Voor het verbruik kan je even kijken onder mijn bericht ;) maar dit valt zeer goed mee hoor, gemiddeld rond de 6l/100 km. Verder zijn denk ik alle moderne diesels common rails zijn hoor. onderhoud is om de 30.000km of om de 2 jaar

ertromp

Forumguru
Hey @FrankBont,

Voor het verbruik kan je even kijken onder mijn bericht ;) maar dit valt zeer goed mee hoor, gemiddeld rond de 6l/100 km. Verder zijn denk ik alle moderne diesels common rails zijn hoor. onderhoud is om de 30.000km of om de 2 jaar
2009 is een wisseljaar dus goede vraag want ook pompverstuiver kan dus in een 2009 Octavia waar TS naar op zoek is

Arjann

Forumguru
De pompverstuiver heeft motorcode "bmn". Die van de commonrail begint met een C, maar weet ik zo niet uit m'n hoofd

FrankBont

Nieuw lid
Dank u voor de tips. Morgen ga ik een proefritje maken. Zal er extra aandacht aan schenken. Ik kan dus alleen niet zien welke pompverstuiver der in zit, dan moet je het e.e.a. los halen toch?. Ik vraag gewoon of hij de terugroepactie heeft gehad. Ik houd jullie op de hoogte.

Arjann

Forumguru
Pompverstuiver heeft 125 kw en een cr 134 kw dacht ik. Als je het kenteken weet kan je even op rdw.nl kijken naar het vermogen wat er staat ;)

Rallye

Forumguru
Hey @FrankBont,

Topic starter is op zoek naar een Octavia II. Geen III. De II is in het eerste jaar vande diesel RS geleverd met de 170pk PD-motor. Daarna de CR (met volgens mij hetzelfde aantal pk’s).

FrankBont

Nieuw lid
Heb vandaag de auto bekeken. De staat van de auto viel mij tegen. Veel plekken waar kleine stukjes blanke lak der af was. Portierslot slecht. Verder veel slijtage en gebruikerssporen. Voor mijn gevoel een afgetrapte bak. Denk dat ik een keer naar Duitsland ga zoeken. In ieder geval bedankt voor jullie input.

Tuner111

Forumguru
Heb vandaag de auto bekeken. De staat van de auto viel mij tegen. Veel plekken waar kleine stukjes blanke lak der af was. Portierslot slecht. Verder veel slijtage en gebruikerssporen. Voor mijn gevoel een afgetrapte bak. Denk dat ik een keer naar Duitsland ga zoeken. In ieder geval bedankt voor jullie input.

mijne komt tekoop volgende week :D

Bovenaan Onderaan