Skoda Octavia 2002 1.9 tdi 66kw

Ik ben Dennis, trotse eigenaar van een skoda octavia combi grijs kenteken.
Ik heb met grote interesse veel van jullie berichten gelezen, en heb zo ook al een aantal van mijn vragen beantwoord.

Heb hiervoor altijd VW gereden en liep vorige week tegen deze combi aan.

Eind 2002 met 69000 echte km! (boekjes NAP ) op de teller.
Na veel lof te hebben gehoord over de 66kw motoren dacht ik dat ik deze gok wel kon nemen.

Uiteraard is het nu afwachten en rustig rijden om te kijken of de auto van het lange stil staan geen gebreken heeft.
Mocht dit zo zijn dan zal ik hier regelmatig te vinden zijn.
Zal eerdaags ook een foto posten!

Groeten,

Dennis

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum , je zult er ongetwijfeld wel veel plezier aan beleven aan je mooie auto . als hij lang heeft stil gestaan , dan ff wat kalm aan doen , voor je vol op het gas gaat . Zorgen dat hij goed warm is voor je ff gast .

Heb nu 3500 km gereden met de Octavia, en heb totaal geen problemen ondervonden.
Zaterdag gaan de distriebutieriem, waterpomp en remschijven vervangen worden ( Laatste is echt nodig! ). Ook krijgt hij dan gelijk een grote beurt.

Ben dik tevreden over de auto!

skodaboy

Forumguru
dit model van dak heb ik tot nu toe nog nooit gezien in Belgiê.
is dit iets specifiek voor NL of zo??
is dit een 01 combi 'lichte vracht' of zo?
is dit dak dan ook effectief 'hoger' dan het normale dak?

Bijlagen

• 01 combi.jpg
    01 combi.jpg
    2,7 KB · Weergaven: 24
Ik weet dat deze grijs kentekens Octavia's nooit fabriek af zijn geleverd.
De dealer deed dit zelf, is overigens ook weer makkelijk een geel kenteken van te maken.

Hoe lang heeft hij stil gestaan dan?

Hij is eergisteren door de NAP gehaald, en zijn km stand was logisch verklaarbaar. ( 72.980 )

Tja in 7 jaar 70.000 km rijden, en in 2008 stond hij nog op 62.000.
Dus er is nooit veel mee gereden ( voor een diesel dan ) vorige week bij de VW dealer gebracht. Distributie, waterpomp, multiriem vervangen + Blokken en schijven.
Kost wel wat, maar ben gelukkig niet door de voordeur naar binnen gelopen dus dat scheelde weer een X Bedrag:xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan