Hangt waarschijnlijk van de lengte van de kofferbak (en de inklapbaarheid van de kinderwagen) af: als je de kinderwagen er in de lengte in krijgt, kun je er nog van alles naast zetten. Toegegeven, in een middenklasse-sedan gaat dat inderdaad makkelijker dan in een Golf IV.
Maar die midi-MPV's (waar ook de Mazda5 toe behoort) hebben juist geen lengte, maar voornamelijk hoogte. Dus tenzij je de kinderwagen helemaal rechtop zet en goed verankert, heb je daar niks aan. Omdat je relatief weinig vloeroppervlak hebt, moet je ook al snel gaan stapelen met je bagage. Niet alle bagage kan daar tegen. Dan is een grotere station zoals de Octavia Combi sowieso nuttiger.
Eigen ervaring met twee kinderen heb ik niet (heb er maar één), maar om me heen zie ik wel mensen die het met twee of zelfs drie kinderen redden in een Astra of Focus. Voor vakantie gaat er zo'n ding op het dak en de rest van het jaar past het wel.
Met één kind is het wel eenvoudiger, want dan kun je de kinderwagen opgeklapt tussen een van de voorstoelen en de achterbank klemmen, daar waar het kind niet zit. Zo hou je je hele achterbak vrij voor koffers/tassen. Zo hadden we op vakantie zelfs ruimte over!
Maar goed, ik was sowieso meer aan het tieren op die busjesplaag dan op jouw Combi, skodajo... /forum/images/graemlins/grin.gif