Skoda Octavia 3 HB achteruitrijcamera inbouwen.

1983jeroen

Forumguru
Deze gaat ook wel een stuk verder dan echt nodig is om het onzichtbaar weg te werken. Heb zelf maar een paar panelen weggehaald en alleen die je zo los kunt klikken.
Zagen om de camera te plaatsen is ook niet nodig met die Sinosmart

Lungoraymundo

Nieuw lid
Toevallig heb ik de afgelopen tijd een aantal maal contact gehad met Jeroen over deze camera. Ik heb de Sinosmart besteld bij Ali en toen deze binnen was eerst getest door de radiounit te demonteren en de camera aan te sluiten. Versnelling in de achteruit en...... geen beeld niets een aantal keer geprobeerd, van contact af, contact erop, stekkertje los, stekkertje weer aansluiten maar niets. Vanmorgen enorme verbazing dat ik ineens als ik de versnelling in de achteruit zet het scherm voor achteruitrijcamera in beeld krijg maar zonder beeld uiteraard aangezien er geen camera aangesloten is. Dit scherm kreeg ik onlangs niet toen ik aan het testen was. Dus vanmorgen weer de camera aangesloten en beeld ! Vervolgens aan de slag met inbouwen. Ik gebruikte als inspiratie dit filmpje
. Maar ik kom simpelweg niet door de rubberen tube/behuizing tussen kofferklep en achterbak, daar loopt een draad doorheen waarbij er eigenlijk geen ruimte is om de camera bedrading er ook nog doorheen te krijgen. Er rust geen zege op ik heb de boel terug gebouwd en laat het voor wat het is.

Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Er zitten bij mij 2 tules in de klep. Ik heb de rechter kant gebruikt.
Rubber aan beide kanten losklikken zodat jet het een beetje recht kunt buigen.

Heb de smalle stekker van de camera aan een tie-wrap geplakt waarvan ik het dikke stuk heb afgeknipt. Die is mooi plat en daarmee kwam ik zo door het rubber heen. Met wat beleid volgt de stekker dan ook wel.

1983jeroen

Forumguru
Is er wellicht wel een opening voor 1 aan de rechter kant? Dan kun je die wel bij de dealer bestellen.

hier zaten ook wel meer kabels in (mijn vorige Octavia)

IMG_20220521_093752832_HDR.jpg

Lungoraymundo

Nieuw lid
Ja er zitten 2 afdekdoppen zie ik daar nu dus dat lijkt wel te kunnen, mogelijk ga ik dit richting het voorjaar als ik even tijd heb weer oppakken.

Lungoraymundo

Nieuw lid
Ja bij mij gaat alles dus door slechts 1 tube heen waaronder de ruitensproeier en dus alle bedrading. Dat verklaart natuurlijk dat het kansloos is er nog een kabel doorheen te willen proppen. Ik heb pre facelift model, het lijkt dat ze dat na de facelift hebben verdeeld over 2 tubes

Bovenaan Onderaan