Skoda Octavia 4x4

skodaboy

Forumguru
hmm,de octavia III combi 4x4 ziet er goed uit..:grin:
voor mij ééntje met de 1.8 tsi motor...:xyxthumbs:
 

CDK

Forumguru
subsidie? nee er wordt in dat geval 20% van de nieuwprijs incl btw en bpm bij je inkomen opgeteld en daar moet jij dan weer loonbelasting over betalen

greetz Corné
 

MennoW

Forumguru
Ja de ficus weet wel hoe ze kunnen innen over de rug van onze heilige koe.
BPM, BTW, wegenbelasting, accijns, bijtelling, en assurantie belasting over de verzekering.
KASSA!!
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad wat MennoW aangeeft dat op alle mogelijke manieren spekken we de Staat. Hierdoor wordt zo'n mooie auto als de nieuwe Octavia 4x4 voor velen onbetaalbaar ook al komt er bijvoorbeeld maar 20% bijtelling overheen. Het aandeel BPM is aanzienlijk op een dergelijke auto. Het 4x4 systeem is volgens het stuk toch weer verbeterd en aanzienlijk zuiniger gemaakt. Ben benieuwd wanneer de eerste rijervaring door een forumlid gepost wordt.
 

___JC___

Forumguru
Aha, 1.8TSI en 4x4 klinkt goed! Even langs de tsjippert en je hebt een ruime combi met ik schat 225pk op 4 wielen die bij iets anders dan zonnig weer een RS het nakijken geeft. De Octavia III begint te stijgen op mijn lijstje met potentiële nieuwe leasers.. :)
 

sitechris

Donateur
Dan toch liever een Octavia RS. Klinkt en rijdt gewoon sportiever en ziet er veel strakker uit dankzij de RS kledij. Plus dat je dankzij de 4*4 ook wat strafgewicht meekrijgt. En die kun je met chip al gauw richting de 300 pk janken. Dat betekent 270 op tellertje als je een weekendje Berlijn gaat doen.
 

mikehotel

Actief lid
Mooi om te zien hoe alle leaserijders zich weer in allerlei bochten gaan wringen om aan te geven dat men toch veel medelijden met ze moet hebben ;). Maar back on topic: zoals JC ook al aangeeft, 1.8TSI met 4x4 + kuurtje is wel iets voor over een aantal jaar. Maar eerst maar de S2C nog een jaar of 5 rijden, staat die ook op >200.000km
 

jalex_h

Forumguru
Plus dat je dankzij de 4*4 ook wat strafgewicht meekrijgt.

Laat maar komen die extra kilo's. Hoewel er diverse modellen zijn die 1500 kg mogen trekken, is imo de Ovtavia te licht om verantwoord met 1500 kg aan de haak door Europa te knorren Daarom had ik hem eigenlijk daarom al afgeschreven. Maar als er flink wat kilo's bijkomen, komt'ie in de herkansing. Zeker met 4x4.
 

___JC___

Forumguru
Chris ik moet zeggen dat ik nog steeds een klein trauma heb van mn gechipte 2.0TDI met FWD. ;)

Tuurlijk het vermogen van de RS is top, maar ik geef toch echt de voorkeur aan iets minder vermogen wat je veel makkelijker kwijt kunt. En daarbij vind ik de RS inderdaad heel dik ogen, maar een 'sleeper' in redelijk normale uitvoering zonder typeaanduiding is ook wel lachen hoor!

Power is nothing without control!
 

sitechris

Donateur
Je TDI had geen elektr/mechanisch sper, heel veel (400!) onbehouwen PD newtonmetertjes en een vrij standaard onderstel. Dan krijg je vermogen niet op de weg. Maar 220 pk en een elektronisch sper (ik ga er vanuit dat de nieuwe RS die wel krijgt) en een doorontwikkeld onderstel is al best acceptabel. Is de nieuwe RS net als de GTI met een mechanisch sper leverbaar dan moet je juichend naar de dealer rennen en blind bestellen. Wat is dat ooit een fantastische uitvinding geweest :)
 

CDK

Forumguru
4x4 is helemaal super!
maar houd wel rekening met extra gewicht én een hoger brandstofverbruik ;)

greetz Corné
 
Bovenaan Onderaan