Skoda Octavia Combi 4x4 met 2.0 TDI (140 pk).

elcocheSKODA

Actief lid
De Skoda Octavia Combi 4x4 is voortaan ook leverbaar met de 2.0 TDI (140 pk). Tot nu toe werd de auto uitsluitend met de 2.0 FSI- en de 1.9 TDI-motor aangeboden. Vanaf september staat de Octavia 4x4 met 2.0 TDI in de showrooms.
In tegenstelling tot de Scout, een wereldprimeur op de autoshow in Parijs, heeft de Octavia 4x4 geen uiterlijke opsmuk. Het gaat hem dus louter om de techniek. Voor de aandrijving van de achterwielen werd gekozen voor een elektronisch gestuurde meerschijvenkoppeling van Haldex. De aandrijfkracht wordt op de voortrein overgebracht via de versnellingsbak en op de achtertrein via een tweedelige cardanas.

De 2.0 TDI met pompverstuivers is een oude bekende. Hij ontwikkelt 140 pk bij bij 4.000 o/m en stelt tussen 1.750 en 2.500 o/m een koppel van 320 Nm ter beschikking . Van 0 tot 100 km/u versnellen lukt in 9,9 seconden. De topsnelheid loopt op tot 199 km/u, terwijl het verbruik beperkt blijft tot 6,2 liter per 100 km.

higgy

Forumguru
He, niet harder??
shocked.gif

Verbaast me. Komt dat door de 4x4 ?

Goeie zet, die 2.0.
Ik heb een 1.9 gehad. Reed heerlijk, maar was niet vlot genoeg naar mijn zin. Ik hoop dat Skoda nog eens een RS uitbrengt met 4x4, dat zou helemaal mooi zijn ...

___JC___

Forumguru
WEER een auto die ik liever gehad had als ie 6 maanden geleden leverbaar was...
Wat doet Skoda me aan!
grin.gif

Fabia

† In Memoriam
Dat had ik vandaag ook toen ik bij Swarttouw was en een Fabia Combi in de kleur "Orange nog wat" zag staan. Ik was daar erg weg van en had 'm zeker in die kleur besteld als íe toen leverbaar was geweest.

blackczech

Actief lid
Ikzelf heb de Octavia 1 4x4 met 150pk (chiptuning) en ben daar zeer tevreden van !!!Mss de volgende 2.0 TDI met chiptuning dan ook!!

Grtzz

Bovenaan Onderaan