Skoda Octavia combi Demarrage

Exciter

Administrator
29 mrt 2005 - Met het nieuwe actiemodel de Skoda Octavia Combi Demarrage haakt Skoda op een bijzondere manier in op de Tour de France, waarvan Skoda sinds 2004 officieel partner is. Het klein leerpakket, 15" licht metalen velgen, climatronic, parking distance control, klapsleutel met centrale vergrendeling en de stoelbekleding "bamboo black" geven de Octavia Combi Demarrage een luxe uitstraling.

De Octavia Combi Demarrage is er met een 1.6/75kW benzinemotor voor € 19.990,- inclusief BTW/ BPM. Naast de 1.6/75kW benzinemotor is de Octavia Combi Demarrage ook leverbaar met drie andere benzinemotoren, de 1.6/75 kW automaat, de 2.0/85kW en de krachtige 1.8T/110kW. Binnen de dieselmotoren kan er gekozen worden voor de 1.9 TDI/66Kw (handgeschakeld en automaat) en de 1.9TDI/81kW.

De Octavia Combi Demarrage is vanaf heden te bestellen en wordt eind april bij de dealer verwacht.

autozine

Octavia I wordt gewoon nog steeds geproduceerd voor een aantal exportlanden. Denk dat PON hier op de nederlandse markt wil testen of scherp geprijsde Octavia I ook aanslaat.

Dat is wel een goede, niet bij stil gestaan. Er zullen wel mensen zijn met een kleiner budget en die minder waarde hechten aan een auto en daarom kiezen voor de Octavia 1.

Mijn dealer in Mechelen(B) vertelde me dat de octavia-1 absoluut niet meer verkocht! Ik geloof dat er zelfs geen meer in de toonzaal stond! Ook op de site van Skoda Belgie wordt er niet zo veel aandacht meer geschonken aan de vorige generatie Octavia. Ik veronderstel dat ze hem hier een stille dood laten sterven. In België is blijkbaar het prijsverschil tss een octavia-1 en de nieuwe ocatavia-2 niet zo echt groot en dan kiest men logischerwijs voor het nieuwe produkt!

Maar dan heb je een nieuwe auto en dan denken de mensen nog dat je een tweedehandse hebt gekocht. Lijkt mij niet zo goed voor de waarde van de auto bij eventuele verkoop later. En ook het nieuwe model kun je volgens mij al vanaf € 19.000 en nog wat kopen. Of gokken ze hiermee alleen maar op wielerfanaten...

Bovenaan Onderaan