Skoda Octavia Combi L&K

whalertje35

Actief lid
Ik ben nieuw op dit forum, wij hebben een Golf 4 TDi en aangezien wij minder kilometers zijn gaan maken en meer ruimte nodig hebben (gezinsuitbreiding) zijn wij op zoek gegaan naar een andere auto in stationuitvoering. We hebben nu een nette Octavia Combi L&K uit 04-2000 gevonden met 105000 km bij een Skoda dealer. De auto rijdt zeer prettig (lekker luxe en uiteraard de 1.8T), alleen een hoop windgeruis door het open dak.

Ik heb een paar vragen over deze auto:
  • Waarom is deze uitvoering van 1999-2000 zoveel zwaarder als de uitvoering van 2000-2004, het scheelt 100 kg. Hij weegt nog zwaarder als een VW Passat met een 1.8T.
  • Wat is het verbruik?
  • Ik heb wel eens gelezen dat de eerste uitvoering dus tot half 2000 een hoop problemen hebben, is dit waar?
  • Het verschil tussen de 1.8T tot half 2000 en na half 2000. Ik neem aan dat ze de motor niet voor niks veranderd heb.
  • Ook het prijsverschil tussen een 1.8T SLX en 1.8T L&K vind ik groot, ik weet dat het prijsverschil destijds ook groot was. Maar meestal bij tweedehands verdwijnt dat prijsverschil aardig.
In principe ben ik al tot een deal gekomen met de verkoper, alleen ben ik gaan twijfelen tot ik er achter kwam dat het de eerste uitvoering van de Octavia Combi was.

Bovenaan Onderaan