Skoda octavia combi rider 1.6

nielskuh

Nieuw lid
Beste mensen,

wie heeft er ervaring met het rijden van een octavia combi rider 1.6 uit 2004 op lpg3.
Ik twijfel over de aanschaf omdat ik niet weet hoe deze motor reageert op het gebruik van lpg3. Alle info is welkom.

gr Niels

o2bm

Lid
Als het goed is, is het de 1.6 mpi motor. Ik heb een octavia II met deze motor op gas (LPG G3) gehad en beviel mij uitstekend. Je merkt geen verschil met benzine of gas. Zelfs de overgang van benzine naar gas merkte ik nagenoeg nooit.

Ook qua vermogen nooit iets gemerkt. Zelfs de topsnelheid was hetzelfde. Verbruik was ook zeer netjes. Naar de wintersport met 4 mensen, skibox en winterbanden gemiddeld verbruik 1 op 9 bij lekker doorrijden. Buitenweg was een verbruik van 1 op 14,5 zeker haalbaar.

Mijn ouders rijden inmiddels de 2de skoda octavia op LPG. De eerste was een octavia 1.6 mk 1(1999) reed erg goed met een stand van 269000km ingeruild op een octavia 1.6 mk 2(2005). Rijd net zo goed je merkt geen verschil zoals o2bm ook al aangeeft.

Voor het trekken van een caravan heeft deze auto toch wel iets te weinig vermogen, een brug op gaat met 80 km/h in de 4. Maar toch de keus gemaakt voor een 1.6 blok omdat deze beter overweg kunnen met gas dan een 2.0 blok. Dit gaf ook onze garage aan die LPG inbouwt(Autogas Inbouw Service Baarlo LPG daar bespaart u mee). Wel zit er een verschil in de gasinstallatie. Mijn ouders hebben een AG installatie werkt goed maar is niet de beste(heb ik gehoord). Een van de betere is de vialle dacht ik. Deze zat wel in de eerste octavia.

Al met al is het rijden op gas met deze auto heerlijk. Je merkt er niets van tot dat je wegrijdt bij het tankstation en jij voor onder de 30 euro je tank vol hebt zitten.

Rallye

Forumguru
Is een Rider overigens geen Octavia 1? Wellicht krijg je dan meer antwoorden op het deel van het forum voor de Octavia 1.

Bovenaan Onderaan