Skoda Octavia Combi RS TDI schoonste diesel

Fabia

† In Memoriam
Dan moeten we allemaal een O2 RS TDI aanschaffen is nog beter voor het milieu ook, misschien wel Den Haag daar wel een subsidie voor geven.

Swiss

Actief lid
Komisch dat het "topmodel" van de diesels (waarvan je mag verwachten dat het de meest verbruikende en dus meest vervuilende O2 is), 4de is na 2 hybrides en 1 wagen op gas. De eerste "normale" wagen dus. Vraag me af hoe een 1.9 met DPF zou gescoord hebben...

Steve

Senior Member
De 1.9 TDI DPF heeft energie klasse B dus die zou nog iets schoner moeten zijn lijkt mij.

Rallye

Forumguru
De 1.9 TDI DPF heeft energie klasse B dus die zou nog iets schoner moeten zijn lijkt mij.

Heeft "schoon" we iets te maken met energieverbruik? Wat mij betreft gaat schoon meer over roetuitstoot, stikstof etc., zeg maar de dingen waar je direct last van zou kunnen hebben. De energieklasse zegt iets over het verbruik, dat een relatie heeft met de CO2-uitstoot, maar zegt niets over hoe schoon een auto is.

Om het eens anders te zeggen: waar fiets je het liefste achter, een zeer zuinige Suzuki Alto uit 1990, die weinig kooldioxide uitstoot, of achter een Octavia RS TDI?

Bovenaan Onderaan