Skoda Octavia eruit / Skoda Fabia erin

Figaro75

Senior Member
De kogel is eindelijk door de kerk.
Mijn werkgever heeft eindelijk gekozen om mij een auto van de zaak te geven.

Rij al weer 4,5 jaar, naar alle tevredenheid, met de Octavia II Combi 1.9 TDi met DSG en leren bekleding.
Wensenlijstje richting de baas: minimaal 4 deuren, bij voorkeur een diesel, met automaat en een trekhaak.

Gekeken naar o.a. de nieuwe Ford Focus sedan (mooie auto) met automaat (DSG-kloon), een nieuwe Octavia hatchback of de nieuwe Fabia Combi. Uiteindelijk was de prijs het meest bepalend voor de baas, helaas....of toch niet.

Het is de Fabia Combi Style Businessline Pro 1.4 TDi, DSG, Black Magic Pearl met 16" Itallia zwart metallic velgen, afgeleverd op Michelin Alpine's en een extra set 16" Itallia's zwart metallic met Michelin Primacy 3 zomerbanden en afneembare trekhaak. Bekleding zwart/beige.
En weer een glazen dak erin, voor de Skoda de Peugeot 307SW en de Peugeot 207 gereden. beide met panoramadak en dat maakt het toch wel lekker ruimtelijk. Ook omdat de Fabia natuurlijk wel kleiner is dan de Octavia. Hoop ook dat de lichte bekleding helpt, voordeel is wel dat het echte zitgedeelte gewoon zwart is. Dus niet zo vlekgevoelig als een volledig lichte bekleding.

Daarnaast wordt de Octavia ingeruild bij de garage voor een lading accessoires, waaronder dus de zomerset, de dubbele laadvloer, rubbermatten, dorpellijsten en sport pedalen.

Grappig is als je dit model kiest de optielijst beperkt is tot een reservewiel, een rokerspakket en een sportpakket. Voor de rest alleen maar een lijstje accessoires. En die neem ik er dan voor het gemak maar allemaal bij.

Verwachte levertijd medio december.

De Octavia heeft nu 340.000 km gelopen en is toe aan een nieuwe distributieset met waterpomp, nieuwe startmotor en nieuwe winterbanden.....dus dat gaan we niet meer doen, zolang hij start :-)
Veel plezier gehad van de Octi, waarschijnlijk kijken of de 3 cilinder misschien nog wat te motiveren is tot wat betere prestaties. Verlaging vindt ik ook wel mooi maar of dat er komt weet ik nog niet.

Maar ja, nu 2 maanden wachten.......

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@Figaro75 Normaal gesproken, zou ik zeggen gefeliciteerd met de komende nieuwe Skoda, maar in dit geval vraag ik me serieus af of die wel in deze vorm komt binnen een half jaar. Gezien de heisa rondom de 'sjoemelsoftware' en er gekozen is voor een TDI én juist gisteren bekend is geworden dat ook bij de 2016 modellen een probleem is met een wat andere variant op de sjoemelsoftware heb ik zo m'n twijfels wanneer deze auto geleverd kan/mag worden.

Figaro75

Senior Member
@Noord26

Tja, de Octavia uit 2006 is ook niet mis hoor, daar zit ook alles op of is er door mij bijgezet.
Moet nu al wennen aan het idee dat ik geen NOS en RTL nieuws meer kan kijken dadelijk want nu heb ik er ook een TV tuner inzitten op de Kenwood dubbeldin.
Daarnaast VDO Dayton navigatie, subwoofer in de kofferbak, dubbele vloer, zonneschermen rondom, zelfgemaakte stuurwielbediening voor de Kenwood, achteruitrij sensoren en achteruitrij camera, stoelverwarming.
Voor de kleine achter een 10" DVD scherm ook aangesloten op de Kenwood. Dus zij kan ook TV kijken of ik kan Nijntje kijken :-)
Ipod aangesloten voor films......

Ik kan er bijna in wonen in de Octavia.....hahahaha

Dus wat ga ik missen: wat audio en video mogelijkheden, waaronder TV/Film/aansturing 2e scherm en achteruitrijcamera
Wat krijg ik extra: glazen panoramadak, parkeersensoren voor, de Admunsen 6,5" navigatie (kan hier echt geen externe video op??) en een maxidot.

Figaro75

Senior Member
@Cordoba Garage heeft gebeld en te horen gekregen dat hij gewoon besteld en geleverd kan worden. De nieuwe motoren staan nog niet op de lijst van auto's die niet uitgeleverd mogen worden. Ik had er vandaag idd nog speciaal naar gevraagd. Deze software zou ook anders werken, door de katalysator harder te laten werken tijdelijk. Was niet helemaal duidelijk of dit voor de uitstoot of voor brandstofverbruik was.

Cordoba

Forumguru
Ik hoop voor je dat het inderdaad klopt, maar het nieuws van de nieuwe generatie 'sjoemelsoftware' is zo nieuw dat ik niet verbaasd ben, als het over een week weer anders is.

Figaro75

Senior Member
Ach...de Octavia is een prima reisgenoot, alleen de bandjes worden een beetje glad :-)
Heb al 4,5 jaar op een auto van de baas gewacht dus die paar maanden kunnen er ook wel bij.

Figaro75

Senior Member
Kreeg ik maandag nog te horen dat de nieuwe Skoda Fabia Combi Style Businessline Pro waarschijnlijk laatste week december wordt geleverd.......
krijg ik gisteren om 23.31 uur te horen via Autobedrijf Franken BV dat de auto donderdag aankomt en mogelijk aan het eind van de dag al opgehaald kan worden als ze op tijd het kenteken geregeld kunnen krijgen.......:deuk::deuk::deuk:

Bovenaan Onderaan