Skoda Octavia facelift vanaf 2026 als PHEV beschikbaar

jesse_s93

Forumguru
Ik kwam onderstaand nieuwsbericht tegen op de website van Skoda en dat was ik nog nergens anders tegengekomen. Een goede ontwikkeling dat de PHEV variant weer terugkomt met (waarschijnlijk dan ook) de grotere accu en dito bereik. Wel bijzonder dat deze pas in 2026 beschikbaar komt terwijl zijn broertje, de Leon, inmiddels gewoon beschikbaar is als plug-in. Ik ben erg blij met de plug-in dus zie dit wel als een mogelijke opvolger over een aantal jaren.

1728049848497.png

Link: https://www.skoda.nl/hybride-rijden
 

Alpha

Donateur
Dat is inderdaad mooi nieuws! Ook ik ben mega blij met mijn PHEV Octavia. Ik zag de Leon laatst ook met “meer dan 100km bereik” staan bij Wealer. Waarom de Octavia dit dan weer niet heeft of zou het niet mogen? Misschien te populair anders binnen de VAG Group?
 
Ahja, mooi. Logisch ook wel. Die zal dan dezelfde aandrijflijn krijgen gok ik zo. De 204pk 1.5 tsi met pakweg 100-130km electrisch bereik en 3 fase + 50kW DC laden net als de rest van de huidige setup.

Toch zou het voor mij denk ik niet interessant zijn. Ik zou hem dan 99 van de 100x elektrisch rijden. En wat is dan het punt van een PHEV, voor mij, dus ik zou toch voor een EV gaan. In 2027 staat de “Combi” op de planning, dat zou de naam worden. Een station EV. Daar zou ik dan meer oren naar hebben.
 
Bovenaan Onderaan