Skoda Octavia I

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb begrepen dat het wordt gewaardeerd als je hier jezelf even voorstelt. Ik ben 44 jaar, zelfstandig ondernemer, woon met vriendin en hond (hollandse herder) in het midden van Drenthe, midden in het bos. We hebben sinds een paar jaar een Skoda Octavia I station, tweedehands gekocht (waarschijnlijk leaseauto geweest). Hij heeft een LPG installatie en het is een vrij luxe uitvoering.

We zijn de afgelopen jaren heel blij geweest met onze auto en hopen dat ie nog een tijd mee gaat. Maar het beestje heeft inmiddels 322.000 km gereden (ik denk ongeveer de helft met de vorige eigenaar). De eerste jaren dat we de auto hadden werd er nog best veel mee gereden, het afgelopen jaar een stuk minder (door veranderde werkomstandigheden). Wat kilometers betreft zou een andere auto misschien beter zijn, maar we vinden het wel een fijne auto en mogelijk gaan de kilometers in de toekomst weer omhoog.

Ikzelf heb nauwelijks kennis van auto mechanica en electronica, ik kan in algemene zin wel overweg met een multimeter en soldeerstation. Mijn autokennis zou kunnen toenemen, want onze financiele situatie is zodanig dat we geld besparen waar we kunnen. Dus ik sluit niet uit dat ik ga ontwikkelen van een dummy naar een amateur-monteur, als ik hier hulp en aanwijzingen krijg om zelf Skoda problemen op te lossen.

De aanleiding om hier op het forum te komen is dat onze auto electronische kuren heeft. Met name hebben we problemen met de electronische ramen, die vanzelf op en neer gaan maar niet of nauwelijks reageren op de knoppen. We hebben de afgelopen weken meermalen met open ramen gereden en ik kan je zeggen: dat is best fris in februari. Dus daar moeten we toch op korte termijn een oplossing voor vinden!

Over de actuele problemen heb ik geschreven in onderstaand topic. Alle hulp en tips zijn welkom!
http://www.skodaforum.nl/forum/i/problemen-ramen-en-centrale-vergrendeling.25811/#post-492430

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Mickey, leuk dat je alsnog tijd gemaakt hebt om je degelijk voor te stellen :thumbsup:

Bovenaan Onderaan