Skoda Octavia III kan nog Auto van het Jaar 2014 worden

Michel

Forumguru
AMSTERDAM -
De zeven modellen die zullen strijden om de felbegeerde titel Auto van het Jaar 2014 zijn bekend. De kanshebbers zijn, in willekeurige volgorde, de BMW i3, Citroën C4 Picasso, Mazda3, Mercedes-Benz S-Klasse, Peugeot 308, Skoda Octavia en Tesla S. Welk model uiteindelijk de titel in de wacht sleept, wordt begin maart bekend gemaakt.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/a...atste_zeven_kandidaten_voor_2014-titel__.html

Canon-Eye

Forumguru
Als ik 'm kon betalen, zou ik toch wel voor die Tesla S gaan. Het bereik begint er eindelijk een beetje op te lijken...

Darkside

Forumguru
Als ie niet in de brand vliegt is de Tesla echt wel een stoere bak.
Hoop dat Tesla ook met een Station uitvoering komt.
Verder denk ik dat de O3 nog een redelijke kans maakt. Als een soort allemans vriend kan hij best wat (ongemerkt) punten bij elkaar sprokkelenen.

ertromp

Forumguru
Het mag inderdaad gezegd worden dat die Tesla er verrekte goed uitziet.
Verder denk ik ook dat de Octavia hoog zal scoren :D Al hebben we hier natuurlijk al snel die voorkeur!

Michel

Forumguru
De gemiddelde reaguurder op de Autoweek site is wel een andere mening toegedaan. Een Octavia hoort volgens menigeen niet op deze lijst te staan. Wat te denken van een Peugeot 308? Die is ook erg "standaard".
Het zal wel weer met het Oostblok imago te maken. Wat dat betreft hebben veel mensen de afgelopen 15 jaar onder een steen gelegen. :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Darkside

Forumguru
Ja volgens mij gaat auto van het jaar om punten te scoren omdat een auto veel zaken goed doet.
Goed rijd, goede uitrusting, ruim is, vooruitstrevend is, technisch vernieuwend etc.
Saai is niet echt een onderdeel. VW heeft ook een aantal auto's van het jaar gehad.

Opzich zou de i3 nog redelijk kunnen scoren. Voor urban mobility en het feit dat je bij BMW voor de zomervakantie gewoon een 3-serie mee krijgt bv.
Maar de 308 en de octavia hebben verder gewoon ook veel te bieden.

Zie een s-klasse (of a8, of 7-serie) niet zo gauw auto van het jaar worden. Omdat ze gewoon veel te hoog gegrepen zijn. (al was de porsche ,928 meen ik, ook auto van het jaar).

Canon-Eye

Forumguru
het feit dat je bij BMW voor de zomervakantie gewoon een 3-serie mee krijgt bv
Mwâh... is wat mij betreft een beetje "van-regen-in-drup", hoor. Qua ruimte schiet je daar m.i. niet echt veel mee op... :nono:

Darkside

Forumguru
nee een 3-serie is ook geen ruimte wonder. Toch is hij wel ruimer dan een i3 en kan hij meer km's rijden op een tank. Vind het geen slecht aanbod van BMW om zo toch een aantal mensen over de streep te trekken.

Canon-Eye

Forumguru
Moet je dan toch wel een diehard-BMW-liefhebber voor zijn, lijkt me... :)
(ben ik gelukkig al héél lang geleden tegen ingeënt...):pardon:

Noord26

Forumguru
Niemand toevallig al eens in de nieuwste mercedes s gezeten? Die is mij wel bij gebleven tov de tesla s. Tesla is van buiten super, maar valt in het niet van binnen tov een merc s. Ook het rijden is zoo relaxt.

Leuk shoppen hoor als je schoonvader een opvolger voor zijn merc e zoekt, zeg maar..

jalex_h

Forumguru
Hmmm, gezien het feit dat deze verkiezingen al een aantal jaren zwaar door de milieumaffia beïnvloed wordt, ben ik toch bang dat de BMW of de Tesla er met de eer vandoor gaat :(

Bovenaan Onderaan