D
Deleted member 18345
Hallo allemaal,
Mijn Octavia RS (Motor CUPA) heeft al lang startproblemen (lange start) en het word alleen maar erger. Het is voornamelijk met koude start (koude motor). Het starten duurt dan 5-6 sec lang en dan slaat de motor pas aan. Hierna loopt de motor dan ook keurig.
Wat ik al heb laten doen:
-Accu getest = oke
-Gloeistiften vervangen
-Brandstoffilter vervangen
-Opvoerpomp is recent vervangen(ander probleem)
-Verstuiverretouren zijn opgemeten zijn oke en blijven ook niet “openhangen”. Deze zijn nagekeken door de garage met een handpompje? Dus zal wel kloppen..
Heb even research gedaan en zag een filmpje voorbij komen op youtube over de tdi ea288 motoren waarbij de VVT klep de oorzaak kan zijn maar mijn auto heeft geen vvt.
Ik vraag mij af of iemand hier een oplossing voor heeft.. Na lang onderzoek valt mij op dat meerdere golf 7 GTD’s dit probleem hebben. Het schijnt een
bekend probleem te zijn. Heb alleen
nergens een duidelijke oorzaak-oplossing kunnen vinden..
Volgens de dealer is het motorregelapparaat software up to date (uit laten lezen).
De wagen is voorzien van keyless. Heb trouwens op verschillende dagen met verschillende handelingen gestart...(start knop indrukken, eerst voorgloeien, wachten, daarna starten enz enz..) 9/10 keer moet de motor lang draaien voordat het aanslaat.
Ik ben benieuwd of iemand hier hetzelfde probleem heeft (gehad) en wat de eventuele oplossingen/oorzaken kunnen zijn.
Alvast bedankt
Mijn Octavia RS (Motor CUPA) heeft al lang startproblemen (lange start) en het word alleen maar erger. Het is voornamelijk met koude start (koude motor). Het starten duurt dan 5-6 sec lang en dan slaat de motor pas aan. Hierna loopt de motor dan ook keurig.
Wat ik al heb laten doen:
-Accu getest = oke
-Gloeistiften vervangen
-Brandstoffilter vervangen
-Opvoerpomp is recent vervangen(ander probleem)
-Verstuiverretouren zijn opgemeten zijn oke en blijven ook niet “openhangen”. Deze zijn nagekeken door de garage met een handpompje? Dus zal wel kloppen..
Heb even research gedaan en zag een filmpje voorbij komen op youtube over de tdi ea288 motoren waarbij de VVT klep de oorzaak kan zijn maar mijn auto heeft geen vvt.
Ik vraag mij af of iemand hier een oplossing voor heeft.. Na lang onderzoek valt mij op dat meerdere golf 7 GTD’s dit probleem hebben. Het schijnt een
bekend probleem te zijn. Heb alleen
nergens een duidelijke oorzaak-oplossing kunnen vinden..
Volgens de dealer is het motorregelapparaat software up to date (uit laten lezen).
De wagen is voorzien van keyless. Heb trouwens op verschillende dagen met verschillende handelingen gestart...(start knop indrukken, eerst voorgloeien, wachten, daarna starten enz enz..) 9/10 keer moet de motor lang draaien voordat het aanslaat.
Ik ben benieuwd of iemand hier hetzelfde probleem heeft (gehad) en wat de eventuele oplossingen/oorzaken kunnen zijn.
Alvast bedankt