Skoda Octavia ook in China in productie

Exciter

Administrator
LEUSDEN - Skoda gaat auto’s produceren in China. De Tsjechische Volkswagen-dochter gaat beginnen met de Octavia hatchback, waarvan zo’n 40.000 stuks het levenslicht moeten zien. De productie start in 2007.

De autobouwer wil op termijn de afzet verdubbelen, door het model ook buiten China aan te gaan bieden. Het vijfdeurs model wordt reeds in India vervaardigd.

Autotelegraaf

Toen ik in China was viel het me op hoeveel VW hatchbacks er rond reden zoals de Polo en de Passat. Het schijnt ook zo te zijn dat de chineze Passat ietsje groter is dan zijn europese broertje.

Misschien doen ze dat ook met de Octavia, en ook al zullen ze dat niet doen denk ik dat de Octavia erg populair zal worden vanwege de grote achterbak, daar zijn die gasten daar dol op.

Michel

Forumguru
De Chinese Passat, die inderdaad (10 cm) langer is dan de Europese Passat-versie van de vorige generatie, heeft ook als basis gediend voor de Superb. De bodemplaat van de Superb is namelijk identiek aan die van de Chinese Passat.

Kijk eens, grappig om dat te horen, en dat terwijl die chinezen kleiner zijn dan de europeanen /forum/images/graemlins/laugh.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik dacht dat ze daar alleen maar kleine autootjes hadden...

[/ QUOTE ]

Zal je verbazen, ook iets grappigs is dat ze in Beijin de Citroen AX gebruiken als taxi.

Karstieman

Forumguru
De AX...hmm...op zich niets mis mee, maar groot is anders.
Vooral als je er 4 personen met bagage in moeten /forum/images/graemlins/smile.gif

Vooral als je er 4 personen met bagage in moeten /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]
Los van het feit dat het kleine auto's zijn, die dingen worden blijkbaar nog steeds nieuw verkocht aan China. En een merk dat in Europa het gewoontjes doet verkoopt in Azie een stuk beter. Kijk maar eens voor de gein op de Citroen site van China, staan modellen bij die je in Europa niet kan kopen en andersom natuurlijk.

higgy

Forumguru

[/ QUOTE ]
Los van het feit dat het kleine auto's zijn, die dingen worden blijkbaar nog steeds nieuw verkocht aan China. En een merk dat in Europa het gewoontjes doet verkoopt in Azie een stuk beter. Kijk maar eens voor de gein op de Citroen site van China, staan modellen bij die je in Europa niet kan kopen en andersom natuurlijk.

[/ QUOTE ]
Wat is de url daarvan? (weet namelijk niet de landcode van china: .ch of .ni of zo?)

Ik heb het trouwens niet correct gezegt met het AX verhaal, in China worden ze Furang genoemt. Een model wat blijkbaar al weer een 5de type kent volgens de site.

LenK

Forumguru
Toch wel chique bak zo met dat extra chroom. Af-fabriek, toch altijd wat beter dan Milotec.
Nog niet eerder opgevallen, ook onder de zijramen een stripje bling

Bijlagen

• China3 019.jpg
    China3 019.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 33
  • China3 018.jpg
    China3 018.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 36

Roel

Lid
Typisch Aziatisch om extra choomaccenten toe te voegen aan de auto. Ook in Japan heb ik veel auto's gezien (met name in het duurdere segment), die voorzien waren van chromen lijsten.
Maar zoals je al zeg: het heeft wel een chique uitstraling.

Bovenaan Onderaan