Skoda Octavia RS(1.8T) bezitter

Hallo skodavrienden. Ben onlangs eigenaar geworden van een RS 1e model. Slechts 29000 km gereden bij aankoop, inmiddels 32000. Superauto zeg!! Ideale GT! Bijna alle opties aanwezig. Vraag me wel of wat een leuke vervangings(lees sportief)uitlaat is. Vind het voor een sportief model wel erg rustig. Groeten, Eddy

Bijlagen

• octavia mijn.JPG
    octavia mijn.JPG
    76 KB · Weergaven: 38

___JC___

Forumguru
Welkom!
Heerlijke auto de eerste RS, heb dr zelf 4 jaar in mogen rijden.
Supermotor in combinatie met sportieve looks. Onderstel kan wel een stuk beter van de eerste RS moet ik zeggen.

Groet,
JC

Onderstel is beetje GT, niet echt superstrak. Laatst op klaverblad gasgeven in bocht, ESP komt er vrij snel in(bij 120km/u). Als het iets warmer is buiten maar es gaan spelen zonder ESP;). Is het van het nieuwe model beter/anders?

___JC___

Forumguru
Ik heb nu een O2 met sportonderstel en daarna nog laten verlagen met apex veren. Gaat een stuk beter een bocht om dan een standaard O1 RS.

Verder is het nieuwe model van binnen van een hogere kwaliteit. Gebruikte materialen en afwerking zijn er op vooruitgegaan. Hij is dan ook een stukje duurder geworden. :winkie:

Roel

Lid
Welkom op dit forum.
Ik ben ook eigenaar van een O1 RS en kan ook beamen dat dit een heerlijke auto is. Inderdaad niet superstrak afgeveerd, maar daardoor wel wat comfortabeler over de snelweg én verkeerdrempels.
Ik vind persoonlijk het geluid van de uitlaat wel in orde; samen met de niet overdreven spoilers maakt het van de auto een wolf in schaapskleren.

Succes met je RS.

Gr,

Roel.

Fabia VRS

Nieuw lid
Aangenaam, ik rij ook met een RS. Geen Octavia maar een Fabia, en die zijn zeldzaam in Nederland. Waarschijnlijk omdat deze enkel in diesel te koop waren (1.9TDI 130PK 6 bak). Het is een snelle en comfortabele Fabia

Veel plezier met uwe RS!

purk

Senior Member
is dit wat voor een vervangende uitlaat......

Bijlagen

• DC165569.JPG
    DC165569.JPG
    79,1 KB · Weergaven: 13
Tapijt

Dank je. Roel, gezien je ook dezelfde prachtige wagen bezit. Hoe houd je het grijz/witte tapijt een beetje schoon. Ik zie nu al bij mij linkervoet(waar het spatbord begint en je je voet tegenaanzet) dat het wat smoezelig wordt. Heb je hier een bepaald middel voor. Weet je ook of er een mooie rvs plaat(origineel) voor te krijgen is?
Groetjes, Eddy

Welkom op dit forum.
Ik ben ook eigenaar van een O1 RS en kan ook beamen dat dit een heerlijke auto is. Inderdaad niet superstrak afgeveerd, maar daardoor wel wat comfortabeler over de snelweg én verkeerdrempels.
Ik vind persoonlijk het geluid van de uitlaat wel in orde; samen met de niet overdreven spoilers maakt het van de auto een wolf in schaapskleren.

Succes met je RS.

Gr,

Roel.

uitlaat

Ziet er goed uit die remus uitlaat! Mag ik vragen wat je er voor betaald heb?. Ook vind ik die rs velgen geweldig. Zit er ook aan te denken eventueel de nieuwe rs4 in 18" formaat aan te schaffen. Heb je nog een goed adres voor me?
Groet, Eddy
is dit wat voor een vervangende uitlaat......

Roel

Lid
Dank je. Roel, gezien je ook dezelfde prachtige wagen bezit. Hoe houd je het grijz/witte tapijt een beetje schoon. Ik zie nu al bij mij linkervoet(waar het spatbord begint en je je voet tegenaanzet) dat het wat smoezelig wordt. Heb je hier een bepaald middel voor. Weet je ook of er een mooie rvs plaat(origineel) voor te krijgen is?
Groetjes, Eddy

Voor het tapijt kun je elke goede tapijtreiniger gebruiken. Ik ga het nu zelf proberen met soda; het is wel besmettelijk die witte vloer, vooral met nat, blubberig weer (en twee kinderen.:722:..).

Voor de plaat verwijs ik je naar de site van Milotec (www.milotec.de).
Ga naar Octavia1\interieur en daar zul je de voetsteun vinden voor € 51,50. Maar misschien dat je Skodadealer je ook kan helpen.

Gr,

Roel.

Okee, ja met 2 kids is dat blijven poetsen ben ik bang:(. Ga gelijk kijken op de site van Milotec. Dank voor je snelle reactie!!
Gr, Eddy

Voor het tapijt kun je elke goede tapijtreiniger gebruiken. Ik ga het nu zelf proberen met soda; het is wel besmettelijk die witte vloer, vooral met nat, blubberig weer (en twee kinderen.:722:..).

Voor de plaat verwijs ik je naar de site van Milotec (www.milotec.de).
Ga naar Octavia1\interieur en daar zul je de voetsteun vinden voor € 51,50. Maar misschien dat je Skodadealer je ook kan helpen.

Gr,

Roel.

purk

Senior Member
Ziet er goed uit die remus uitlaat! Mag ik vragen wat je er voor betaald heb?. Ook vind ik die rs velgen geweldig. Zit er ook aan te denken eventueel de nieuwe rs4 in 18" formaat aan te schaffen. Heb je nog een goed adres voor me?
Groet, Eddy

Ik geloof dat deze uitlaat 290 euro kost bij remus, ik heb er 179 euro voor betaald ( korting via het werk )

Velgen, ja kijk eens rond op het net, je ziet vaak leuke aanbiedingen voorbij komen.

johann

Lid
Gefeliciteerd met je aanwinst. Hopelijk heb je er net zoveel plezier van als ik. Herken ik daar Sibculo op de foto? Bij Bakker gehaald?

Bovenaan Onderaan