Skoda Octavia RS 230 19 inch velgen

Hoi Hoi,

Bijna een jaar in het bezit van een RS230.
Helaas heb ik dit weekend een stoot uitgehaald waarbij ik de stoeprand heb geraakt :eek:

Geen flauw idee hoe me dit overkomen is maar swat het is nu zo :tongue:

Heb reeds eens gebeld naar de skoda garage waar ik de wagen kocht en de velg kost 350 euro zonder BTW en zonder montage... Op zich vind ik dit redelijk prijzig en ze konden me ook geen karting geven.

Enig idee of ik de velg ergens anders goedkoper kan vinden? Herstellen kost 250 euro zonder BTW en volgens de hersteller zou de 'schade' nog zichtbaar zijn (in beperkte mate weliswaar).

Alvast bedankt voor jullie input! :)

Met vriendelijke groeten

Ninian

B.Stuurder

Forumguru
Dat is altijd balen, als je je velg beschadigd. De 19" van de RS230 is in zwart uitgevoerd en niet in Antraciet en vrij nieuw. Ook op Superskoda staat alleen een set van 4....
Succes ermee.

rssr

Lid
Daarom heb ik mijn 19"ers direct vervangen door 18"ers. Daar zit meer rubber op en het extra comfort is meegenomen.
Ik vond de 19" Extreme ook foeilelijk staan op de RS...

leon-cupra

Forumguru
Daarom heb ik mijn 19"ers direct vervangen door 18"ers. Daar zit meer rubber op en het extra comfort is meegenomen.
Ik vond de 19" Extreme ook foeilelijk staan op de RS...
Met een 18"er kan je ook tegen de stoep rijden hoor. Mijn vriendin lukt het zelfs met 17 :banghead:
Ikzelf ook 1 keer met 16" :arghh: (wss liep er net een interessant iemand voorbij en was ik niet aandachtig, kwestie van een uitvlucht te zoeken :D)
Comfort met 19" valt nog goed mee, vind ik. Kom van 16" op een Superb naar 19" op een vRS. Heeft mij nog nooit gestoord en blijkbaar mijn medepassagiers ook niet, heb hen nog nooit horen klagen.

En de de extreme velgen foeilelijk ? :mad: Past toch bij het concept vRS, stoere wagen, stoere velgen en ze zijn nog redelijk gemakkelijk te onderhouden. spacers echter wel noodzakelijk voor de looks.

B.Stuurder

Forumguru
En de de extreme velgen foeilelijk ? :mad: Past toch bij het concept vRS, stoere wagen, stoere velgen en ze zijn nog redelijk gemakkelijk te onderhouden. spacers echter wel noodzakelijk voor de looks.

Waarom Skoda daar voor 7,5J blijven kiezen is mij een raadsel. 8,5J met 235 x 35 komt een stukje meer naar buiten en vult de wielkast weer wat beter.

rssr

Lid
Dan krijg je -denk ik, een nerveuzer rijgedrag met met meer stuurreacties. Ik rijd met velgen ET44 en daar voel je al verschil met de originele ET52.

B.Stuurder

Forumguru
Dan krijg je -denk ik, een nerveuzer rijgedrag met met meer stuurreacties. Ik rijd met velgen ET44 en daar voel je al verschil met de originele ET52.
Maar dat is een behoorlijk verschil en met name in de positie van het wiel gezien vanuit het bevestigingspunt ten opzichte van de auto. Ik heb het over de breedte van het wiel, de ET waarde hoeft dan niet heel veel af te wijken, bijvoorbeeld in mijn geval ET51 van de 19" Extreme tegen ET 47 van mijn velgen, die toch een inch breder zijn en dus maar 4 mm afwijken in positie op de as. Ze komen dan verder naar buiten zonder dat het wiel in zijn geheel meer naar buiten is geplaatst.

rssr

Lid
Daar kan ik je in volgen.Maar met 8.5" en 235 combinatie zit je dan weer met een groter onafgeveerd gewicht en dat ga je ook voelen...
Trouwens, ik ben nog op zoek naar 18" wintervelgen en dan ga ik voor de originele ET.

B.Stuurder

Forumguru
Daar kan ik je in volgen.Maar met 8.5" en 235 combinatie zit je dan weer met een groter onafgeveerd gewicht en dat ga je ook voelen...
Trouwens, ik ben nog op zoek naar 18" wintervelgen en dan ga ik voor de originele ET.
Wel,beter als je sneeuwkettingen nodig hebt, ik geloof dat er platte bestaan die om 18" kunnen, als je ET dus niet afwijkt.

Bovenaan Onderaan