Skoda Octavia RS hulpveren

maikel smit

Nieuw lid
Beste skoda rijders

Ik wil onder mijn Octavia RS hatchback uit 2006 hulpveren monteren.
Heeft iemand hier ervaring mee?

maikel smit

Nieuw lid
Als wij met vieren in de auto zitten hangt de auto achter behoorlijk door en komt de trekhaak aan de gronf bij een drempel.
Aangezien wij op vakantie gaan met een caravan en er dus nog meer bagage mee gaat in de auto en nog kogeldruk van de caravan, zou ik hulpveren willen laten monteren.

reeseend

Forumguru
hoi maikel, je vraag is niet echt vreemd hoor.
Ik heb ook hulpveren onder mijn RS zitten en precies om dezelfde redenen.
Deze zijn aangeschaft bij carsupport in Krimpen a.d. IJssel.
Als je bij hun aangeeft om wat voor auto het gaat, moeten hun precies kunnen vertellen welke veren je moet hebben. In Juli 2012 heb ik ze aangeschaft voor mijn RS.

technobear

Actief lid
Een zeer herkenbaar probleem, mijn rs combi heeft ook flink last van doorhangen als er 4personen en wat bagage meegaat. Heb je de originele veren eronder liggen?

technobear

Actief lid
Ik ben benieuwd of het een groot verschil geeft, ik twijfel tussen hulpveren of een eibach kit, laat me weten of je er tevrden over bent

louigi58

Senior Member
Ik heb het rode balg systeem van MAD er onder zitten in combinatie met een digitale compressor kan ik mijn RS oppompen tot hij vlak ligt. Met 4 personen en 75 kg kogeldruk van mijn caravan heb ik met 1,6 bar genoeg om hem perfect horizontaal te leggen.
Bij normaal gebruik kan ik in de kofferbak de druk reduceren tot 1 bar. Het is wel aan te raden met minimaal 1 bar druk te rijden, anders kunnen de balgen defect gaan bij onverwachte hoge belading.
Ook met caravan en 4 personen een veel stabieler weggedrag.

Octavia32

Forumguru
Ik heb dan wel geen RS maar om die reden heb ik ook hulpveren eronder.
Als er 2 volwassenen en tiener achterin zitten en ook als de vouwwagen of caravan er achter hangt. Als je over een drempel rijd raakt de trekhaak anders de grond..

reeseend

Forumguru
Ik zou toch voor de hulpveren gaan. Je veerweg blokkeren lijkt me niet prettig en erg comfortabel.
Ophanging losmaken is 2 bouten van de schokbrekers, dus dat stelt niet zoveel voor.

Antera

Donateur
Indien je een onafhankelijk ophanging hebt komt er iets meer bij kijken om dit los te maken. Maar het is te doen als je weet wat je doet. LET op je hoogteregeling anders druk je die uit elkaar of breekt die af

Bovenaan Onderaan