Skoda octavia rs III velgen op Skoda octavia II 2.0 fsi

Artytuning

Nieuw lid
Hallo allemaal.
Vorige week heb ik mijn allereerste Skoda Octavia gekocht!
Is een 2.0 fsi van het jaar 2006 met 133 000km.
De auto is in goede staat maar kwam enkel met winterbanden (195/65R15, ET-waarde 47) waardoor ik op zoek ben naar velgen.

skoda octavia.jpg

Morgen ga ik zien naar zwarte velgen van een Skoda Octavia rs van 2015 (235/45R17). De banden zijn versleten dus ben van plan om ze te vervangen met 225/45R17.
Omdat dit mijn eerste Skoda is weet ik niet goed of die velgen gaan passen op mijn Octavia II.
Met wat ik online heb gevonden zouden deze perfect passen zonder dat de wielen uit de wielkasten uitsteken, maar wou zeker zijn daarom dat ik het nog eens vraag.
Alvast bedankt!
Groetjes
Arthur

wiel skoda.png

Duck-tuc

Nieuw lid
Ik had origineel ook 15, daarna 17inch rs velgen en vond ze op bijde maten echt niet leuk rijden. Heb nu 18inch vw golf velgen gestoken en rijd een pak beter op 18" klinkt raar maar het is zo.

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet wat die wielen moeten kosten, maar houdt er rekening mee dat een paar banden al gauw 120 euro kosten.
Persoonlijk zou ik kijken naar een set waar banden op liggen waar je nog even mee vooruit kunt.

Artytuning

Nieuw lid
Ik had origineel ook 15, daarna 17inch rs velgen en vond ze op bijde maten echt niet leuk rijden. Heb nu 18inch vw golf velgen gestoken en rijd een pak beter op 18" klinkt raar maar het is zo.

Liefst wou ik ook 18inch. Het probleem is dat waar ik leef de straten in HEEL slechte staat zijn(Brussel, België:laugh:). Mijn vorige auto had 18inch velgen die ik op een kapot tramspoor in de nacht heb kapotgereden slechts 2 maanden na dat ik de auto had gekocht. Heb erna 16inch velgen op gezet die de putten beter opnamen. Ik zat zelf te twijfelen of 17inch velgen al niet te groot zouden zijn.

Artytuning

Nieuw lid
Ik weet niet wat die wielen moeten kosten, maar houdt er rekening mee dat een paar banden al gauw 120 euro kosten.
Persoonlijk zou ik kijken naar een set waar banden op liggen waar je nog even mee vooruit kunt.
De velgen kosten 150 euro. Als alles goed gaat ben ik van plan om er nog lang mee te rijden dus ga toch na een tijdje toch de banden moeten vervangen.

Rallye

Forumguru
Overigens is de Octavia 3 RS bij mijn weten nooit met 17” geleverd. Dit zijn ook geen RS velgen, die heten Gemini.

Cordoba

Forumguru
Belangrijkste is dat je ook even de ET-waarde van je oude velgen vergelijkt met de nieuwe velgen. Steekmaat en dergelijke zal zonder meer passen.

Duck-tuc

Nieuw lid
Liefst wou ik ook 18inch. Het probleem is dat waar ik leef de straten in HEEL slechte staat zijn(Brussel, België:laugh:). Mijn vorige auto had 18inch velgen die ik op een kapot tramspoor in de nacht heb kapotgereden slechts 2 maanden na dat ik de auto had gekocht. Heb erna 16inch velgen op gezet die de putten beter opnamen. Ik zat zelf te twijfelen of 17inch velgen al niet te groot zouden zijn.

Ahja oke snap ik.

hemi24

Forumguru
Het lijken 17” Skoda velgen, maar als je het mij vraagt zijn het geen originele, maar aftermarket velgen.

Ze lijken ik elk geval op de 17” Skoda Crystal velg, maar zijn het niet…

Als het wintervelgen van een O3 RS zijn geweest, kan het ook zijn dat het smallere velgen zijn.

Originele 17” voor een O2 hadden de volgende maat: 7Jx17 ET54

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan