skoda pickup bezinemotor type?

Hallo Forumbezoekers,

Weet iemand misschien welke motor in een skoda pickup uit 1995 ligt? Zou dat een volkwagen motor kunnen zijn?

Bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Miramar

Ronnie

Forumguru
Het is een Skoda Favorit/Forman pickup; Etka geeft aan dat er 3 motorvarianten zijn; type 135 en 136 monomotronic en de Ecotronic,(tot 1992). Het is dus een Skodamotor want VW gebruikt 3 of 4 letterige motorcodes.

ok, dankjewel voor die supersnelle reactie. ik weet dat de dieselmotors uit die tijd wel vw zijn. tenminste dat is wat een bevriende monteur zei.

van welke kwaliteit zou die skoda benzine motor kunnen zijn? klokje rond kwaliteit of nog veel meer?

pansaebr

Actief lid
miramar,

De 1.3 motor is normaal voorzien voor een 250dkm af te leggen , is geen spurtbom maar brengt je wel overal.
ik heb zelf een favorit gehad probleemloos 160dkm op de teller gezet maar toen door roest vervangen door een felicia waar ondertussen ook al 120dkm op de teller staan zonder al te veel extra kosten buiten onderhoud.( defecte thermostaat en alternator )

ligt aan het bouwjaar en type?

1.3 skodablok (distributieketting)
1.6 vw blok
1.9 diesel is ook van volkswagen

Blokken kunnen veel hebben als er maar goed onderhoud word gedaan.
en 160 dkm is niet veel , heb een 1.3 gehad met ruim 22o dkm op teller en blokkie nog lopen als een zonnetje

ok bedankt.

ik ga vragen wat voor motorinhoud het betreft. de verkoper kon me niet vertellen welk blok het was. of hij wilde het liever voor zich houden ik weet het niet

Bovenaan Onderaan