Skoda Premium Bluetooth Carkit of wachten op Mobridge Bluetooth Carkit of ??

jemo

Lid
Allen,
Vandaag mijn auto geleverd gekregen en hij is mooi (zal binnenkort foto's uploaden).
Echter, bij aflvering bleek er geen carkit ingebouwd te zijn ... Ik had een Mobridge besteld (acheraf inbouwen), maar deze blijkt niet meer voorradig te zijn!!! (wel raar)
Nu kan ik wachten totdat die wel ergens verkrijgbaar is, of een andere uitzoeken. Aangezien ik er weinig verstand van heb wat er op de markt te krijgen is en ik weinig tijd heb hem hier uitgebreid onderzoek naar te doen, wend ik mij tot jullie. Als alternatief zag ik zo snel een Skoda Premium Bluetooth Carkit, maar wellicht heeft een van jullie een andere suggestie.
Mijn vraag is dus: zijn er systemen die minstens net zo goed zijn als de Mobridge (heb een HTC (Android) en een Samsung galaxy S (android))?

jemo

Lid
Danny,
Die site had ik ook al gevonden, maar toch bedankt. Maar ik was meer op zoek naar adviezen welke te kiezen...

jalex_h

Forumguru
Jemo,

De premium carkit is een af-fabrieksoptie en derhalve niet achteraf in te bouwen (hoewel, misschien met een hoop kunst- en vliegwerk en trail-and-error en hoge kosten...). Zelf heb ik een Cartronic en die doet het prima. Het is wel zo dat deze carkit maar met één telefoon een verbinding kan leggen. Dus beide telefoons tegelijkertijd gebruiken, gaat niet lukken. Maar ik heb begrepen dat dit met een mobridge ook niet gaat lukken.

Het geluid is priima en tot nu toe doet'ie het gewoon altijd:623:.

Wel hebben android-telefoons problemen om hun telefoonboek goed te synchroniseren, maar dat probleem speelt bij alle carkits. Schijnt wel goed te gaan als je android 2.2 of hoger draait, maar dat kan ik nog niet bevestigen (zie ook dit draadje). Voor mij is dit geen onoverkomelijk probleem, omdat ik de telefoon onder handbereik in een lader heb staan.

Al met al kan ik hem dus van harte aanbevelen:super:.

Spector

Forumguru
Niet achteraf inbouwen? In mijn Octavia die volgende week overgedragen wordt wordt het complete systeem inclusief Bt Premium door de dealer ingebouwd... aangezien de auto pas volgende week in mijn bezit is kan ik verder nog geen ervaringen delen ;)

jalex_h

Forumguru
Zoals ik al schreef, hoewel misschien... Mijn dealer wou er in ieder geval z'n vingers niet aan branden.
Overigens: cartronic verkoopt de carkit ook als zijnde de originele Skoda premium bluetooth carkit. Tot op heden is het mij echter niet duidelijk in hoeverre deze claim terecht is.

Ben benieuwd naar je ervaring.

Allen,
Vandaag mijn auto geleverd gekregen en hij is mooi (zal binnenkort foto's uploaden).
Echter, bij aflvering bleek er geen carkit ingebouwd te zijn ... Ik had een Mobridge besteld (acheraf inbouwen), maar deze blijkt niet meer voorradig te zijn!!! (wel raar)

Idd erg raar? ik heb mijn auto vandaag ook opgehaald en daar zat gewoon de mObridge in, zoals besteld (wel een S2C, maar dat mag toch niet uitmaken?)

jemo

Lid
Heb ondertussen gekeken naar de volgende carkits:
- mObridge
- Premium Skoda carkit (http://www.cartronic.nl/shopp/index.php)
- Fiscon Kufatec Bluetooth carkit

Wat ik niet zo snel kan vinden zijn de volgende gewenste functionaliteiten:
- Voorlezen/tonen van sms
- AD2P Protocol, maar wel stereo

Heb van de Kufatec en de Premium skoda kit wel gevonden dat ze het protocol ondersteunen, maar ik weet dus niet of dit ook stereo is... Dat vind ik wel nodig, anders gebruik je het toch niet...
Iemand hier ervaringen mee of kennis over?

Rallye

Forumguru
Ik kan mij niet voorstellen dat a2dp op deze carkits mono zou zijn. Die zijn toch altijd stereo?

RogerS

Forumguru
- Voorlezen/tonen van sms
Tonen weet ik zeer zeker dat de Skoda Premium Carkit dit kan.

- AD2P Protocol, maar wel stereo
Is gewoon stereo op de Skoda Premium Carkit. Let op dat bij het aansluiten van de carkit achteraf beide audio uitgangen (links en rechts) worden aangesloten. Voor een carkit die geen AD2P ondersteund is maar 1 audio kanaal (mono) voldoende..

Rallye

Forumguru
Bij mijn carkit is er een speciale kabel die naar de AUX-aansluiting van mijn radio loopt voor de A2DP.

vincefra

Actief lid
Premium kit is A2DP - stereo ... werkt heel goed met bvb. een iphone.
Vraag over sms, dan dien je een rsap compatibele telefoon te hebben (bepaalde nokia's, blackberries, ... )

jalex_h

Forumguru
Cartronic kan AD2P (heb het even geprobeerd), maar kon niet horen of het nu mono of stereo was.
Voor wat betreft de sms-jes heeft Vincefra al aangegeven dat je toestal rsap moet ondersteunen. En de carkit dus ook.
Aangezien Cartronic geen rsap-protocol ondersteund, gaat dat niet lukken.
Maar omdat android evenmin rsap ondersteund (tenzij je in de donkere krochten van internet af gaat dalen), zul je aan deze functie iets hebben zolang je de genoemde telefoons hebt.

ppaddo

Lid
Ik heb hierover nog wel een aanvullende vraag. Ondersteunt de af-fabriek of achteraf ingebouwde premium BT carkit nu wel of niet zowel rSAP als HFP (in mijn geval mijn wagen is afgelopen februari afgeleverd). Ik meende ergens gelezen te hebben dat dat vanaf week 22 van 2010 zo was, maar als ik nu de link naar Cartronics volg staat daar dat de premium kit van de VAG groep alleen rSAP ondersteunt. Hoe zit dat nu en hoe kan ik dat eenvoudig zelf controleren?

andrehj

Forumguru
Af fabriek ondersteunt de premium carkit van Skoda vanaf modeljaar 2011 (dus week 22 van 2010) ook HFP. En Cartronics levert de concurrerende carkit. Die hebben er niet zoveel belang bij om te vertellen dat de af-fabriek carkit in alle opzichten beter is.....:)

ppaddo

Lid
Maar wil dat zeggen dat bijvoorbeeld een iPhone ook zou moeten werken op de premium bt set? Ik heb namelijk grote problemen met mijn Windows Phone 7 toestel en probeer uit te sluiten dat dat aan de BT set ligt. Ik heb al een keertje snel een aaiphone geprobeerd te connecten, maar dat wilde toen niet helemaal. Als dat wel zou moeten kunnen, dan zou dat zomaar kunnen betekenen dat ik niet de premium of een 'oude' van voor week 22 in mijn auto heb. Daarom ook de vraag, waaraan herken ik een post-week 22 BT 'premium' BT kit?

vincefra

Actief lid
Alles hangt af van hoe oud je Skoda premium kit is ... als het bouwjaar 2011 of recenter is werkt dat perfect met een iphone ... ben zelf gelukkige gebruiker van die combinatie ...

vincefra

Actief lid
een psot week 22 BT kit heeft geen HFP ... dus een telefoon zoals bvb. een iphone kan wel de BT ontdekken maar niet koppelen ...
Verder heb zelf geen idee hoe je dat anders kan controleren ...

ppaddo

Lid
Ik heb inmiddels zelf de proef op de som genomen. Mijn buurman bleek zo'n toestel te hebben. verbinding ging probleemloos, maar zijn contactpersonen werden niet gedeeld. Nu had hij het toestel in zijn hand dus wellicht dat hij dit verbood op het toestel.
Wat Vincefra stelt klopt dus wellicht voor de pre week 22 toestellen, maar zeker niet voor de post (na) week 22 bt premium kits. (zoals hij feitelijk zelf ook al stelt in zijn eerste post).

Het bevestigd echter wel dat mijn Samsung Omnia 7 wat bluetooth betreft gewoon een onvoorstelbaar !#$%&* ding is. Zo'n mooi/duur toestel en dan niet eens kunnen verbinden!

Bovenaan Onderaan