Skoda rapid kraken onderstel

kuqezi1912

Nieuw lid
Hey, skoda rapid 2014 met 70.000km maakt rammelend/krakend geluid bij elke drempel of bubbels in de weg, heeft het zowel links als rechts. En niet altijd even hard. Stabisilatorstangen zijn vervangen en nog steeds niets. Is zo probleemloos door de keuring en lokale garagist ziet geen kappote draagarmen of schokdempers.

Kan het zijn dat het tog gewoon schokdempers/toplager of draagarmen zijn als er niet aan te te zien? Vrij vervelend

Tees

Donateur
Klassiek probleem met alle VAG autos: als het weer wat kouder en vochtiger wordt, dan kraken de draagarmrubbers. Vooral de achterste twee hebben hier last van.
Inspuiten met siliconenolie of lithiumvet helpt enige tijd (aan het begin maanden, later een paar weken). Enige echte oplossing hiervoor is vervangen van de draagarmrubbers (en dan bij voorkeur voor polyurethaan bussen), maar dat is vrij duur.

Tees

Donateur
Ik gebruik dezelfde als @Bakkertje. Bij m'n F1 was t bittere noodzaak, maar sinds ik m'n O2 heb doe ik t preventief elke keer als de auto op de brug staat (dus minstens 1x per jaar). Tot dusverre geen gekraak, dus dat is mooi.

Bovenaan Onderaan