Skoda roept Roomsters terug

MarcoO2

Forumguru
Een ding scheelt: het kan in Nederland nooit om veel auto's gaan! :grin:

Bij de allernieuwste en meest recent geproduceerde Skoda Roomsters (MY2010) laat de fabrikant met name in Duitsland de grip van de veiligheidsgordel voor de middelste achterzitplek controleren. Deze kan bij volle belasting namelijk ineens losschieten. Vandaar dat het Tsjechische VW-merk alle auto’s van dit type die recent uit de fabriek kwamen door de Duitse dealers laat controleren. Die controle duurt overigens een half uurtje, het evt. vervangen van het mechaniekje neemt twee uur in beslag. Uiteraard valt deze voorzorgsmaatregel volledig onder de fabrieksgarantie. In Duitsland gaat het om 618 Roomsters. Of er ook in Nederland al auto’s zijn verkocht van dit specifieke type/bouwjaar en of die ook worden teruggeroepen naar de dealers is op het moment van het schrijven van dit blogje niet bekend. Anders dan bij de oosterburen het geval is, kan de Roomster hier niet zoveel potten breken nog.

bron: klik

LenK

Forumguru
(618 auto's MY2010 is ook geen pottenbreker voor een groot land als DLD)

Een half uur om te controleren en 2 uur voor vervanging van het onderdeel?
Het is nog al.

(En dan moeten wij onderweg lampen kunnen vervangen onder alle omstandigheden:grin:)

(618 auto's MY2010 is ook geen pottenbreker voor een groot land als DLD)

Een half uur om te controleren en 2 uur voor vervanging van het onderdeel?
Het is nog al.

(En dan moeten wij onderweg lampen kunnen vervangen onder alle omstandigheden:grin:)

Er worden soms per maand meer dan 3.000 Roomsters verkocht in Duitsland.

Ik vemoed dat er in NL meer Dacia Logans verkocht worden dan Roomsters. Beide zijn overigens lelijk... Ik zal het even nuanceren: beide vind ik lelijk...

Aiii

Lid
Ik vemoed dat er in NL meer Dacia Logans verkocht worden dan Roomsters. Beide zijn overigens lelijk... Ik zal het even nuanceren: beide vind ik lelijk...

Waarschijnlijk wel, maar sloop alle opties behalve de stuurbekrachtiging van een Roomster en verkoop hem voor de prijs van een Logan en je verkoopt er vast net zoveel of zelfs meer van dan de Logan.

Weinig voor weinig verkoopt nu eenmaal altijd wel. Als iets weinig kost kom je met veel weg als fabrikant, mensen denken dan toch dat ze voor dat geld niet "mogen" klagen.

LenK

Forumguru
Het gaat goed. Hier ook al een terugroep actie post van de R1:
Zijn er op het forum al meerdere mensen die net zoals wij donderdag 22 oktober 2009 opgebeld zijn door de leverancier.
er schijnt een fout in het voorraam te zitten waardoor er water vocht naar binnen kan lopen.
Er wordt een nieuw voorraam geplaatst.
Bij ons wordt er ook meteen een nieuwe radio geplaatst omdat deze steeds zoals meerdere hebben een harde knal geeft en dan uit valt.

Bovenaan Onderaan