MarcoO2
Forumguru
Een ding scheelt: het kan in Nederland nooit om veel auto's gaan! :grin:
Bij de allernieuwste en meest recent geproduceerde Skoda Roomsters (MY2010) laat de fabrikant met name in Duitsland de grip van de veiligheidsgordel voor de middelste achterzitplek controleren. Deze kan bij volle belasting namelijk ineens losschieten. Vandaar dat het Tsjechische VW-merk alle auto’s van dit type die recent uit de fabriek kwamen door de Duitse dealers laat controleren. Die controle duurt overigens een half uurtje, het evt. vervangen van het mechaniekje neemt twee uur in beslag. Uiteraard valt deze voorzorgsmaatregel volledig onder de fabrieksgarantie. In Duitsland gaat het om 618 Roomsters. Of er ook in Nederland al auto’s zijn verkocht van dit specifieke type/bouwjaar en of die ook worden teruggeroepen naar de dealers is op het moment van het schrijven van dit blogje niet bekend. Anders dan bij de oosterburen het geval is, kan de Roomster hier niet zoveel potten breken nog.
bron: klik
Bij de allernieuwste en meest recent geproduceerde Skoda Roomsters (MY2010) laat de fabrikant met name in Duitsland de grip van de veiligheidsgordel voor de middelste achterzitplek controleren. Deze kan bij volle belasting namelijk ineens losschieten. Vandaar dat het Tsjechische VW-merk alle auto’s van dit type die recent uit de fabriek kwamen door de Duitse dealers laat controleren. Die controle duurt overigens een half uurtje, het evt. vervangen van het mechaniekje neemt twee uur in beslag. Uiteraard valt deze voorzorgsmaatregel volledig onder de fabrieksgarantie. In Duitsland gaat het om 618 Roomsters. Of er ook in Nederland al auto’s zijn verkocht van dit specifieke type/bouwjaar en of die ook worden teruggeroepen naar de dealers is op het moment van het schrijven van dit blogje niet bekend. Anders dan bij de oosterburen het geval is, kan de Roomster hier niet zoveel potten breken nog.
bron: klik