Skoda Roomster met TSI 1.4 ? [plannen?]

PeaceKeeper

Nieuw lid
Hoi Heeft iemand enig idee of er wellicht nooit een roomster zal worden uitgebracht in NL met een 1.4 TSI moter.

De 1.2 TSI lijkt mij enigzins licht voor deze auto.
Alle ervaringen zijn ook welkom.

Moet over ca. 18 maanden weer een Lease auto uitkiezen ..

Rijdt nu in een Octavia II 1.8L TSI.
Fantastisch op de weg, maar bijtelling mag voor mij een tandje lager :laugh:
De stap van 1.8 naar 1.2 zal mij echter wel zwaar vallen verwacht ik haha

piair1982

Forumguru
Welkom!
Gewoon proefrijden. Eventueel tunen naar 140 pk...

Een 1.4 tsi zal niet komen op korte termijn.

Captain Hook

Forumguru
Ik dacht ook eerst dat die 1.2 TSI, dat kan nooit wat zijn. Maar ik verbaas me nog iedere dag over hoe stil en soepel die motor is.
En ook 180km/h over de Autobahn is geen probleem...:super:
Heb wel eens gekeken om eventueel te laten tunen, maar dat vind ik het geld niet waard. Dat geld geef ik liever aan iets anders uit.

Kijk maar naar mijn spritmonitor profiel. Je kunt er ook nog eens heel zuinig mee rijden!
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/415767.html

EdK

Forumguru
Als je al van dezelfde 1,2TSI motor in de Yeti positieve verhalen leest dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je dan bij de RR een lichte overkill hebt
En de 1,2TSI is ter vervanging gekomen van een 1,4 ongeblazen en de specs van de 1,2TSI is stukken beter dus ook een reden dat je kunt aannemen dat het wel goed zit.
Dus zou zeggen ga een proefrit maken en wedden dat je dan wenst dat je er morgen al in rijdt !

Michel

Forumguru
Eigenlijk is de 1.2 TSI met 105 pk voor o.a. de Fabia en de Octavia, maar ook Golf en A3, in de plaats gekomen van de ongeblazen 1.6. De specificaties van de 1.2 TSI zijn inderdaad beter, ook vergeleken met die 1.6. Weliswaar is het aantal pk's hetzelfde (105 pk), maar het maximaal koppel en de toerentallen waarop max. koppel en vermogen vrijkomen zijn toch een stuk gunstiger dan bij de ongeblazen 1.6.

Fabia

† In Memoriam
Ik zou gewoon eens een proefrit maken. Het zal je zeker niet tegenvallen. Veel mensen vallen over dat het meer een 1.2 is en kijken niet verder dan hun neus lang is.

EdK

Forumguru
Ach Fabia denk dat we allen hetzelfde idee hebben gehad !
Ik in iedergeval wel met die 1,2tsi in combinatie met de Yeti, tot me dealer zei hier heb je de sleutels van de demo yeti en ga eerst maar eens rijden zodat je weet waar je het over hebt.
En dan praten we verder !
En ik was echt positief verrast over de potentie van dat blok

Dat ik nu evengoed toch de 1,4TSi rijdt heeft te maken met het feit dat ik deze uitvoering kon kopen voor de prijs van de 1,2 TSI versie ( actie van 250 stuks Yeti's)
Dus dat 1,2TSI in een RR is een ferrari in skoda kleren

Peter_Octavia

Forumguru
Hier ook een positieve ervaring met een Yeti 1.2 TSI. Vorige week als leenauto meegekregen. Stond er echt versteld van. heerlijk motortje.

Het is dat we minimaal 25dkm per jaar maken anders wist ik het wel.

PeaceKeeper

Nieuw lid
Dank voor alle reacties,

Zal hem zeker eerst een keer proefrijden, alleen leek het verschil tussen de 1.2L TSI en de 1.8L TSI mij toch wel een grote stap.

Ach tegen de tijd dat ik weer moet switchen naar en nieuwe lease, dan zal de proefrit het uitwijzen :-)

Boet

Actief lid
@PeaceKeeper; zie het maar zo. In de jaren 80 reden ze in de Formule I met een 1500 cc turboblokje rond......;). Dan gaat een 1200'tje wel meevallen...

ik rij zelf een yeti met 1.2 , ik wil niet anders het is snel en stil , en voor de rest maak eens een proefrit want ik dacht ook een 1.2 is niets , maar ik was gelijk verliefd op mijn 1.2 .

Bovenaan Onderaan