100-serie skoda s100 /s110

s100

Nieuw lid
Zijn er nog mensen met een skoda s 100/110 op het forum die hun ervaringen over die auto willen delen.
Ooit als ik nog eens een goede tegen kom dan koop ik er ook een
winkie.gif

Bijlagen

• 40820-skoda s100  verlaten.jpg
    40820-skoda s100 verlaten.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 81
hier kom je ze niet veel meer tegen. wij hebben een 2de huis in tsjechie en daar zie je ze nog elke dag in het "wild". de vraagprijs voor dit model bij autohandelaren (in cz) is maar enkele honderden euri !
let wel de tsjechen zagen deze auto's echt als werkpaarden en hadden en hebben weinig geld voor onderhoud, dus verwacht geen auto in mint conditie. noord-tsjechie is zo'n 750 k.m. van utrecht en je kan er dus gemakkelijk 1 importeren.
suc6

n.b. in het dorp waar wij ons huis hebben (vlakbij de poolse grens) rijdt nog een oude baas in een octavia pickup uit de jaren 50 ! hij gebruikt de wagen nog elke dag.

guitar_billy

Senior Member
de foto lijkt me ook al in Tsjechie gemaakt.
laugh.gif

de auto op deze foto, hoe oud zou die zijn ???
ik ben ze nog niet in NL tegengekomen...

s100

Nieuw lid
ja foto heb ik ook in Tjechie gemaakt .Ook deze was in verre staat van ontbinding
Jammer dat je ze hier niet tegen komt. Echt geweldige auto's !

s100

Nieuw lid
Die skoda van de foto was van 1971 (herkenbaar aan de opgelegde deurklinken,na '76 werden dit verzonken deurklinken) Er zaten alleen andere voorschermen op.

skoda 100l

van het weekend teruggekomen uit tsjechie.
zat met een buurman (iedereen is eigenlijk mijn "buurman" zo klein is het dorp waar wij een vakantiehuis hebben) in het cafe te praten over mijn voorliefde voor oude skoda's 100 mb, jaren 60 octavia's, 100 l en 110 r types. hij vond dit zo leuk dat hij me spontaan zijn skoda 100 l uit 1974 gaf.......... (hij rijdt inmiddels in een "vijf kleuren" 120 l).
tot vorige week ging hij er elke dag mee het bos in (de man is houthakker) compleet met aanhangwagen dus het wagentje heeft wel wat voor de kiezen gekregen, apk is verlopen maar zit nog goed in de lak (wel veel deuken) en heeft vrijwel geen roest, de bodemplaten zijn niet meer top dus daar laat ik nieuw metaal in lassen en er komen vier andere banden op. verder is het starten en lopen...
bij de plaatselijke autobazars kom je ze nog regelmatig tegen (vaak wel met geldige apk maar met zeer duidelijke gebruikssporen) voor zo'n czk 10.000 tot 15.000,- en hele goede doet czk 30.000 (28 czk is ongeveer 1 euro). in de paar jaar dat ik nu in tsjechie kom voor vakantie zie je wel dat ze steeds minder op de openbare weg te zien zijn. 120 l's zie je bij bosjes maar 1000 mb en 100 types minder wellicht worden het nog eens echte klassiekers.

ik ben in oktober weer voor een weekje in tsjechie en hoop dat de wagen dan helemaal klaar is....

ik probeer een foto te uploaden maar die zijn al snel te groot....

fotootjes van de blauwe duivel

Bijlagen

• tn_HPIM1524.JPG
    tn_HPIM1524.JPG
    12 KB · Weergaven: 52
  • tn_HPIM1522.JPG
    tn_HPIM1522.JPG
    11,8 KB · Weergaven: 79
  • tn_HPIM1523.JPG
    tn_HPIM1523.JPG
    12,7 KB · Weergaven: 59
Bovenaan Onderaan