Skoda schrapt banen

Maarten

Forumguru
Zware tijden. We zijn nog niet uit het dal.
Ik verwacht dat de economie nog wel een dipje zal krijgen.

Falcon

Donateur
Ik vind dit simpelweg eigenlijk niet kunnen. Zo'n sterk groeiend bedrijf kwa verkopen, vind ik dat hij eerst aan zijn personeel moet denken. Zij hebben gemaakt hoe Skoda nu is.

Ongelooflijke actie.

Automatisering van productie en toelevering van universele onderdelen vanuit de VAG Groep zullen hier ook een grote rol in spelen denk je niet ?? :crazy:

LenK

Forumguru
Ik vind dit simpelweg eigenlijk niet kunnen. Zo'n sterk groeiend bedrijf kwa verkopen, vind ik dat hij eerst aan zijn personeel moet denken. Zij hebben gemaakt hoe Skoda nu is.

Ongelooflijke actie.
Zo werkt het kapitalistisch systeem nu eenmaal niet. Daar draait het alleen maar om winst, zoveel mogelijk winst.
Bij mij op de zaak is de minimale declarabiliteit ook weer opgeschroefd. Meer betaalde uren met minder mensen.
Ondersteunende functies zijn ook al geminimaliseerd, wat de werkdruk op de uitvoerders ook al heeft vergroot.
Komt de werksfeer ook allesbehalve ten goede, maar wel het winstcijfer. Kan de directie weer bonussen vangen.

Constant

Erelid
Ga er maar vanuit dat als de economie weer aantrekt, dat de nieuwe banen niet terecht komen op de locatie waar de oude banen zijn verdwenen.

Verder is het getal van 2440 mensen bij Skoda zelf, gezien de grote productie inbreng van toeleveranciers zullen daar ook rake klappen vallen.

idd, dat telt snel op naar de 10.000 mensen. net hetzelfde geval speelt zich nu af met opel Belgie. 2000+ mensen raken daar ook hun job kwijt en heel veel toeleveranciers sluiten mee.

Bovenaan Onderaan