Skoda scoort weer!

Hoppe

Lid
Conclusie:

De OII kan zich meten met het luxe segment.
Plastic beter dan in een golf!
Interesant en modern design.
Combi is mooier dan de sedan. (ben ik het zeker mee eens!)
De meest verstandige koop voor gezinnen.
Zeker een van de beste gezins auto's.

Het 'hele' artikel staat hier, het is maar kort maar toch. /forum/images/graemlins/baby012.gif

http://www.autoexpress.co.uk/roadtest/47147/skoda_octavia.html

Hetzer

Forumguru
en dan hebben ze het nog maar over de Classic ,laat staan als de Elegance om de hoek komt kijken!!!, dan is de Golf helemaal kansloos!!!!!!!!!!!!!! /forum/images/graemlins/wink.gif

KMA

Lid
Toch ook hier weer 'dull steering' en dat moet ik toch toegeven. Ik was een seat leon gewend.
Maar wat ze nou bedoelen met 'diesels could be more refined' ? De 2.0 tdi is een uitstekende motor
en een 'base engine' van 1.4 is inderdaad weinig. Volgens mij is die in Nederland niet eens leverbaar.

Maar voor de rest blijft het een uistekende auto voor minder geld

Karstieman

Forumguru
Ik ben ook een leon sport gewend, maar dull steering kan ik niet in mijn Octiavia terugvinden. Misschien dat het sportpakket hier nog iets mee te maken heeft ?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Conclusie:
Combi is mooier dan de sedan. (ben ik het zeker mee eens!)

[/ QUOTE ]

Dit is natuurlijk zo subjectief als wat natuurlijk. Er wordt trouwens gesproken over "The versatile estate is arguably the smarter looker of the pair" en dus niet per definitie mooier wat dus puur smaak is. Ik vind de combi dus weer minder mooi, iets wat ik dus in het stukje neer had gezet als ik de schrijver was geweest.......... /forum/images/graemlins/koffie.gif

Fabia

† In Memoriam
Zo vind ik de Fabia Combi ook mooier dan de hatchback. Ik vind de lijnen beter uitkomen, hij is wat gestrekter en dat staat de combi wel goed. Vind de aflopende lijn van de vijfde deur ook erg mooi. Maar het is en blijft een kwestie van smaak. Gelukkig maar anders werd de wereld wel erg saai /forum/images/graemlins/bye.gif

Henny

Actief lid
Wel een beetje objectief blijven hè? /forum/images/graemlins/crazy.gif
En zoals Rogier al schreef: Er wordt inderdaad geschreven dat daarover te twisten valt. Voor mij is de hatchback ook mooier. Bij de O1 was dat ook al zo.
Bij de Fabia vind ik het juist weer andersom, de station mooier dan de hatchback.

Verder wordt er ook nog gezegd dat de Octavia hoogstwaarschijnlijk de meest verstandige gezinsauto is!
Dus niet zondermeer.

En wat betreft de Golf, als je de Elegance met de Comfortline of Sportline vergelijkt zal het verschil niet groter worden lijkt me… Ik ga er vanuit dat de Classic niet met een van deze twee vergeleken is.

Hoppe

Lid
Okay,okay, sometimes I get a bit caried away.
Maar het is toch weer een opsteker voor de OII.

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik ben ook een leon sport gewend, maar dull steering kan ik niet in mijn Octiavia terugvinden. Misschien dat het sportpakket hier nog iets mee te maken heeft ?

[/ QUOTE ]

Ik heb inderdaad geen sportonderstel meer en misschien dat de banden nog uitmaken. In het draadje over wazig stuurgedrag staat meer. En er was ook nog een engels filmpje waarin het stuurgedrag ook aangehaald werd (lifeless steering of zo). Het was/is gewoon ff wennen.

Bovenaan Onderaan