Skoda 'slecht' in Consumtengids

MadDog2K

Actief lid
Net Consumentengids opengeslagen, staat letterlijk dat Chevrolet van plaats is gewisseld met Skoda : van laatste naar een-na-laatste. En Skoda dus laatste... staat wel dat Skoda-rijders onwijs trouw zijn aan het merk, en niet snel zullen overstappen naar een ander merk.

Gaat om ervaringen van 5000 mensen met hun auto.

Hier op het forum lees je toch anders ?

Fabia

† In Memoriam
Ik zou mijn abonnement opzeggen of ff alles van dit forum uitprinten en naar ze opsturen. Ben benieuwd naar de Autoweek Tevredenheidstroffee, denk dat íe een reëler en betrouwbaarder beeld geeft.

LenK

Forumguru
Hoeveel merken deden er mee? 2 zeker? Chevrolet en Skoda?

Ben benieuwd wat voor test dit is want in welk rijtje dan ook geloof ik niet dat Skoda onderaan eindigt en ook Chevrolet is volgens mij stukken beter dan bijvoorbeeld de Fransen. Misschien niet qua rij-eigenschappen maar zeker wel qua betrouwbaarheid, onderhoudskosten.

Laten ze het maar bij koffiezetters, waspoeder en frituurpannen houden daar.

joergarms

Senior Member
Zal inderdaad wel een belachelijk kleinschalige test zijn geweest, misschien met wat steekpenningen van één of ander merk.
Trouwens, wat maakt mij zo'n test uit, IK ben WEL tevreden!!!!

EdK

Forumguru
was t niet zo dat de consumentenbond minimaal 1x per jaar een blunder begaat ??
wel dan is dit er waarschijnlijk weer 1 van !!!

Fabia

† In Memoriam
Zo was geloof ik al jaren achtereen de Suzuki Alto de meest voordelige auto in allerlei test van ze. Dat zal best wel kloppen maar er komt meer bij kijken dan alleen maar kijken naar centen. Ik heb altijd zo iets van schoenmaker blijf bij je leest en ga lekker zoals Lenk zegt koffiezetters, waspoeder en frituurpannen testen.

Michel

Forumguru
Laten ze het maar bij koffiezetters, waspoeder en frituurpannen houden daar.

En zelfs bij het testen van dit soort producten heb ik weleens mijn twijfels over hun deskundigheid en objectiviteit. Vergeet niet dat ze de laatste tijd al een aantal keren hun testen moeten hebben rectificeren. Zo foutloos is de Consumentenbond dus niet.

Abo

Lid
Ik had jaren geleden al mijn abonnement op de consumentenbond opgezegd. Consumentenvoorlichting kan ik ook krijgen op www.kieskeurig.nl
Hier vind je verslagen van consumenten over vele producten.
M.b.t. tot auto’s kun je ook je informatie betrekken uit de Autoweek “My Review”.

Ron

Lid
Ik heb jaren meegedaan aan deze test. Toen ik mijn O1 in 2002 kocht ben ik hiermee doorgegaan. Je krijgt 2 vragenlijsten per jaar waarin je alle onderhoudszaken van de auto moet vermelden. Ze nemen een model pas op in hun overzichten als ze er voldoende deelnemers voor hebben. Mijn indruk was in elk geval dat het allemaal goed in elkaar zat.

Totdat ik de resultaten in 2006 zag. Van 2002 tot en met 2005 hoorde de Octavia bij de top. Na een reeks Japanners kwam de Octavia steevast als een van de eerste Europeanen uit de bus. In 2006 kreeg ik de consumentengids in de bus en stond de Octavia onderaan. Toen snapte ik het niet meer. Hoe kan het zijn dat een auto die drie jaar lang in de top staat van het een op het andere moment onderaan bungelt. Ik wil best nog wel van de consumentenbond aannemen dat de cijfers aantonen dat de Octavia geen goede auto is. Wat ik niet kan aannemen is dat hij drie jaar bij de beste hoort en dan opeens bij de slechtste. Ik heb hierover ook gecommuniceerd met de consumentenbond. Ze vonden het zelf ook vreemd maar het kwam zogezegd uit hun resultaten. Op mijn stelling dat de methode niet klopt als de resultaten over een en dezelfde auto zo snel en zo extreem kunnen verschillen hadden ze geen antwoord. Voor mij was dit reden om te stoppen met het invullen van de vragenlijsten. Nogmaals, niet omdat de Octavia er slecht uit kwam maar omdat ik geen vertrouwen meer had in de gekozen aanpak.

Ron

Lid
Ik heb altijd zo iets van schoenmaker blijf bij je leest en ga lekker zoals Lenk zegt koffiezetters, waspoeder en frituurpannen testen.

Ook voor dit soort testen heb ik niet zoveel vertrouwen meer in de consumentenbond. Ik vind duurzaamheid van producten (v.b. wasmachine)belangrijk bij de aanschaf. Nu zit ik zelf al mijn hele werkzame leven in de productontwikkeling (Philips, Oce) en ik kan jullie uit ervaring melden dat je duurzaamheid niet even in een test van een paar weken kunt aantonen.

Ik heb uiteindelijk ook mijn abonnement op de consumentenbond opgezegd. Ik haal de info nu wel van internet.

Ron

Lid
Heb voor de grap de consumentengids van Oktober 2005 er nog even bijgepakt. Dit is de lijst voor de auto´s in de "kleine middenklasse" waar de Octavia dan bij hoort. Dan is dit de lijst:

1 - Suzuki Baleno
2 - Ford Focus 1.6
3 - Toyota Corolla
4 - Suzuki Liana
5 - Skoda Octavia
6 - Ford Focus 1.4
7 - Kia Rio 1.5
8 - Opel Astra 1.6
9 - VW Golf 1.4
10 - Renault Megane 1.6
11 - Renault Megane 1.4
12 - VW Golf 1.6
13 - Hyunday Accent
14 - Mitsubishi Colt
15 - Seat Cordoba
16 - Fiat Stylo
17 - Hyunday Matrix
18 - Peugeot 307

Tijg

Senior Member
Hoeveel merken deden er mee? 2 zeker? Chevrolet en Skoda?

Ben benieuwd wat voor test dit is want in welk rijtje dan ook geloof ik niet dat Skoda onderaan eindigt en ook Chevrolet is volgens mij stukken beter dan bijvoorbeeld de Fransen.

...er zat misschien te veel PVC in de verpakking. :smiley29:

Bovenaan Onderaan