Skoda sleutels op Seat

Zwapp

Forumguru
Aangezien mijn Octavia is gestolen heb ik alletwee de originele sleutels nog, is het mogelijk deze om te coderen voor op mijn Seat Altea uit 2008? Moet uiteraard een nieuwe sleutelbaard aan.

Heb ook nog originele Pegasus velgen liggen, kunnen deze qua maatvoering ook onder de Seat?

Octavia32

Forumguru
Meestal heeft seat een andere banden maat, maar de steek zal hetzelfde zijn.

Wat betreft de de sleutels weet ik niet. Weet wel dat er inderdaad zo'n chippie in zit.

skodaboy

Forumguru
als ik mij niet vergis,zitten er onder bepaalde uitvoeringen van een Seat Altea ook 17" (225/45/17) velgen gemonteerd.
de steekmaat van d Seat en 02 zijn dezelfde (beide hebben 5X112)
echter is de ET-waarde tussen de Seat en de 02 wel anders. (50 vs 47)

daar het verschil in ET-waarde klein is,zou ik gewoon ff testen of een velg van de 02 onder Seat past.

EdK

Forumguru
Aangezien mijn Octavia is gestolen heb ik alletwee de originele sleutels nog, is het mogelijk deze om te coderen voor op mijn Seat Altea uit 2008? Moet uiteraard een nieuwe sleutelbaard aan.
Moet je die niet overhandigen aan je verzekerings maatschappij ?
Had ik toendertijd dat iemand anders mijn Honda pan european motorfiets harder dan mij nodig had wel moeten inleveren inclusief de alarmkastjes.....

Octavia32

Forumguru
Nou ik heb nog steeds de originele nummer platen van mijn O1 1.8 slx 20v

Beetje vreemd dat je die niet hoefde in te leveren.
Dus als je gek wil dien, en je hebt een blauwe O1 kun je blijkbaar lol hebben. :cool:

Ter info platen zijn vervangen door een Kenteken plaat met een 1

Zwapp

Forumguru
@EdK
Heb zojuist een brief ontvangen van de verzekering dat de sleutels inderdaad ingeleverd moeten worden dus deze vlieger gaat helaas niet op...

Velgen ga ik dan maar even passen op de seat, bedankt maar weer :dankje:

s-line

Forumguru
De velgen gaan prima passen hoor!
Ik heb ook nog een altea gereden voor mijn octavia, was toch wel een fijne auto hoor! Iets meer plastic van binnen maar heb ik mij nooit aan gestoord. En van buiten was hij iets gemodificeerd!:D

Bijlagen

• Afbeelding 029.jpg
    Afbeelding 029.jpg
    221 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:

Zwapp

Forumguru
Inderdaad hard plastic en dat in combinatie met een diesel... naja tis ook niet te vergelijken met skoda!

peterrapid

Forumguru
@Zwapp ja ze hebben wat hardere plastic op dashboard maar voor de rest heel fijne wagens hoor zelf een Leon gehad en ik was daar supercontent van zelfs meer is dankzij Seat dat ik bij Skoda ben gekomen, zelfde onderstel, zelfde motoren, zelfde kwaliteit. Vond enkel het nieuwe model van de Leon minder mooi dan de O3.

s-line

Forumguru
Op zich zijn de modellen van Seat toch wel wat leuker om te zien hoor! Een stuk minder saai als het huidige Skoda assortiment!

peterrapid

Forumguru
@s-line vond net de vorige modellen van Seat zoals Leon en Altea super en de nieuwe Leon daar heb ik het niet voor. Nu bij Skoda vond ik ook enkel de O3 RS echt mooi, de gewone O3 is mooi maar mocht de RS er niet zijn geweest had ik waarschijnlijk een A4 of Golf GTD gekocht.

Bovenaan Onderaan