Skoda "stijl" interieur???

Hetzer

Forumguru
Heb al in meerdere test en rijimpressies gelezen dat Skoda nu met de Roomster/Fabia-2 nu een "eigen" stijl heeft heeft m.b.t het interieur, zo word geclaimt dat men vroeger veel shopte in het VW-magazijn en dat Skoda nu steeds meer eigen "stijl" gaat gebruiken!!!

Oke dat kan maar, ik vind toch ( gelukkig) nog wel heel veel "VW" producten terug in mijn Roomster interieur, of ligt dat aan mij??, de knopjes in mijn interieur zijn net zoals mijn oude Fabia uit het VW-magazijn evenals het stuurwiel, hendel voor de knipperlichten en cruise-control is exact hetzelfde als de Polo etc etc, ook het daschboard is nu van het zelfde harde plastic gemaakt als de Polo, dus wat is nu die eigen Skoda lijn???

op deze 2 foto's is het interieur tezien van de Roomster en van een Golf, ik zie toch echt op beide foto's de zelfde "stijl"

Bijlagen

• DSC53.jpg
    DSC53.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 71
  • juin%202007%20027.jpg
    juin%202007%20027.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 67

van_der_P

Senior Member
Heb al in meerdere test en rijimpressies gelezen dat Skoda nu met de Roomster/Fabia-2 nu een "eigen" stijl heeft heeft m.b.t het interieur, zo word geclaimt dat men vroeger veel shopte in het VW-magazijn en dat Skoda nu steeds meer eigen "stijl" gaat gebruiken!!!

Oke dat kan maar, ik vind toch ( gelukkig) nog wel heel veel "VW" producten terug in mijn Roomster interieur, of ligt dat aan mij??, de knopjes in mijn interieur zijn net zoals mijn oude Fabia uit het VW-magazijn evenals het stuurwiel, hendel voor de knipperlichten en cruise-control is exact hetzelfde als de Polo etc etc, ook het daschboard is nu van het zelfde harde plastic gemaakt als de Polo, dus wat is nu die eigen Skoda lijn???

op deze 2 foto's is het interieur tezien van de Roomster en van een Golf, ik zie toch echt op beide foto's de zelfde "stijl"

Daar is toch niets mis mee. Zolang het maar netjes gemonteerd is, niet rammelt piept of kraakt. Het ergonomies goed in elkaar zit ,je hoeft niet te zoeken je kunt er zo mee weg zonder het instructieboekje te raadplegen.
Dat vind ik ook wat waard.
En het komt tegenwoordig bij meer merken voor. Je zou er verstelt van staan hoeveel fabrikanten het met elkaar doen. Waarom zou je steeds opnieuw het wiel uitvinden ?
Het drukt de prijs ook nog.

LenK

Forumguru
Ik denk dat de eigenaren van de duurdere modellen VW of Audi zich daar eerder aan mogen storen. Zit je in je A8, zegt de Lupo rijder: "Hee ik heb ook zulke...."

Dezelfde onderdelen hergebruiken komt de kostprijs (en hopenlijk daardoor de verkoopprijs) zeker ten goede.
En menige, Skoda rijder verdedigt zijn auto met "Volkswagenkwaliteit".

Of je de vormgeving of materialen van het interieur nu wel of niet mooi vind, je zult toch moeten toegeven dat het ergonisch best voor elkaar is.

Wel eens naar het console van een Peugeot 407 gekeken? Dat is dus niet ergonomisch, maar gepriegel op de tast:
407kleurenNav.JPG

of die BMW iDrive ramp waar ze nu mee gaan stoppen als je de berichten moet geloven.

Hetzer

Forumguru
Daar is toch niets mis mee. Zolang het maar netjes gemonteerd is, niet rammelt piept of kraakt. Het ergonomies goed in elkaar zit ,je hoeft niet te zoeken je kunt er zo mee weg zonder het instructieboekje te raadplegen.
Dat vind ik ook wat waard.
En het komt tegenwoordig bij meer merken voor. Je zou er verstelt van staan hoeveel fabrikanten het met elkaar doen. Waarom zou je steeds opnieuw het wiel uitvinden ?
Het drukt de prijs ook nog.

Nee daar is zeker niets mis mee, ik ben een VAG liefhebber en ik vind het alleen maar fijn dat ik de vertrouwde VAG artikelen en kwaliteit terug krijg in mijn auto, maar als ik de vele autotest moet geloven is Skoda met de Fabia-2 en Roomster zijn eigen weg gaan varen en is Skoda afgestapt van het kopieren en plakken van de VW producten en heeft zij een eigen stijl ontwikkeld!!??..

Boet

Actief lid
Ik zie ook het één en ander aan Volkswagen-speelgoed in Skoda's zitten. Dus ook in de Roomster. Niks mis mee, naar mijn idee.

van_der_P

Senior Member
Ach, ik denk dat een autojournalist ook wat wil schrijven.

Dat klopt. Maar soms heb ik de indruk dat die autojournalisten denken dat de auto voor hun klein clubje gemaakt is.
Maar Skoda's zijn toch vooral praktische auto's voor de gewone man of vrouw. Tenminste zo zie ik dat.

Hetzer

Forumguru
Zo hoef je ooks niks te zeggen over de deurhendels, die van de Roomster lijkt verdacht veel op z'n decadente achterneef de Lambo Gallorado!!!!!!!!!!!!

Bijlagen

• 39.jpg
    39.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 26

LenK

Forumguru
De Roomster met een Gallardo durven te vergelijken. Ai dat is verdacht veel fantasie.

jaspernl

Actief lid
De Roomster met een Gallardo durven te vergelijken. Ai dat is verdacht veel fantasie.
hij vergelijkt m niet met een Gallardo, LenK...
Maar okee: vertel jij dan maar eens of de foto van de handgreep van een Gallardo of een Roomster komt.

purk

Senior Member
skoda is gewoon een volkswagen in een ander jasje........................met alles.

Bovenaan Onderaan