Skoda stopt met de Tour

Exciter

Administrator
De Tour de France is in Skoda een grote sponsor kwijt geraakt. Volgend jaar zal de Tjsechische autofabrikant zijn contract nog uit doen, maar in 2008 moet La Grande Boucle op zoek naar nieuwe auto's.

Het stoppen van Skoda is een direct gevolg van het dopingschandaal rond voorlopig Tour-winnaar Floyd Landis. "De recentelijke schandalen rond Floyd Landis zijn niet goed voor ons imago," zo zegt de Tsjechische maatschappij.

Skoda was sinds 2005 sponsor van de Tour de France. Naast de organisatie- en volgwagens sponsorde het ook het klassement om de Witte Trui.

bron: http://www.wielrensite.nl/nieuws/1149

Dutch4x4

Senior Member
En intussen wel chiptuning met garantie blijven aanbieden.
grin.gif

Timothee

Actief lid
Beetje onbenullig argument vind ik. Je sponsort toch het evenement en niet de renners? Enkele renners verzieken het voor zichzelf, de organisatie van het evenement is nu de dupe terwijl het niets fout heeft gedaan.

Ik ben dan wel geen wielerliefhebber, maar voor mij staat de Tour nog altijd niet gelijk aan doping.

Hetzer

Forumguru
jammer dat Skoda er mee stopt, toch begrijp ik het wel een beetje, ze zijn bij skoda gewoon bang voor negatieve reclame
!!!!!!!!!

LenK

Forumguru
PON is al gestopt met de Gouden Kooi vanwege anti-reclame die dat programma oproept.
Dus stoppen met sponsoren Rabo ploeg is niet ondenkbeeldig omdat wielrennen steeds mee een non-sport wordt.

Bovenaan Onderaan