skoda stream mp3

red1100

Nieuw lid
Hoi,ik heb een vraag ik heb een skoda stream mp3 radio maar welke cd ik er ook in doe hij speelt niks af(alleen orginele cd) zowel mp3 als audio cd`s niet.ik brand met nero 8 en heb ook al andere programma`s gebruikt maar niks werkt hoe is dat bij jullie en waar branden jullie mee?

Rallye

Forumguru
Ik heb geen problemen met MP3-cd's, noch met gebrande gewone cd's, behalve dan dat de Stream de CD's bij het starten van de motor als eerste de CD uitwerpt en dus niet meer weet waar hij gebleven was.

Terug naar je vraag. Ik beantwoord je vraag met een aantal wedervragen:
- geeft de radio ook een foutmelding?
- zo ja welke?
- doen de gebrande CD's het op je CD-speler thuis wel?

Overigens is er een aparte topic over de Stream (http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=71850). Misschien dat iemand deze thread kan verplaatsen?

red1100

Nieuw lid
Terug naar je vraag. Ik beantwoord je vraag met een aantal wedervragen:
- geeft de radio ook een foutmelding?
- zo ja welke?
- doen de gebrande CD's het op je CD-speler thuis wel?

hoi bedankt voor je reactie,
-de foutmelding is na ongeveer 30 sec."cd error"
-op mijn cd speler thuis doet ie het wel

Heb ook al lage snelheid en verschillende merken cd`s geprobeerd,helaas...........

ougie

Forumguru
Red1100 troost je met de gedachte dat je niet de enige bent met dit Stream probleem. Ik heb al een tijdje exact het zelfde probleem, incl de error melding na zo'n 30 sec. Ik wacht met smart op iemand die ons uit de brand kan helpen.

Ronnie

Forumguru
Hoi,ik heb een vraag ik heb een skoda stream mp3 radio maar welke cd ik er ook in doe hij speelt niks af(alleen orginele cd) zowel mp3 als audio cd`s niet.ik brand met nero 8 en heb ook al andere programma`s gebruikt maar niks werkt hoe is dat bij jullie en waar branden jullie mee?
Ik kwam dit probleem ook tegen bij het duitse VW-naviforum (RNS300), na het reinigen van de laserlens was het probleem opgelost.

bert2

Lid
Ja, dat herken ik ook en niet alleen in de Stream, ook in andere autoradio's. Ik brand dus alleen nog met Windows en dan speelt de CD gewoon af.

Rallye

Forumguru
-de foutmelding is na ongeveer 30 sec."cd error"
-op mijn cd speler thuis doet ie het wel

Ok. Het lijkt dus echt aan je Stream te liggen. Dat je met Windows wel goed zou kunnen branden en met Linux niet, wordt hier ook gezegd. Mij lijkt dat vreemd. Jij lijkt al te branden onder windows, of is er ook een Nero voor Linux?

ougie

Forumguru
Ronnie schreef;

Ik kwam dit probleem ook tegen bij het duitse VW-naviforum (RNS300), na het reinigen van de laserlens was het probleem opgelost.

Mijn vraag is, hoe reinig je de laserlens?

Ronnie

Forumguru
Ronnie schreef;

Mijn vraag is, hoe reinig je de laserlens?
Zaakje uitbouwen, (denk aan de code!) bovendeksel demonteren, dan de lens (beetje priegelwerk) voorzichtig met een wattipje met spiritus of alcohol (geen thinner of aceton o.i.d.!!)reinigen.
In een auto zwerft een grote hoeveelheid fijn stof dat door de statische kunstofcomponenten wordt aangetrokken.

Er zijn ook gewone reinigings-cd's te koop, een cd met een stoffen laagje erop dat over de lens draait en die ontdoet van het vuil. Dat zou ook moeten werken.

(en het is een stuk makkelijker)

Aiii

Lid
behalve dan dat de Stream de CD's bij het starten van de motor als eerste de CD uitwerpt en dus niet meer weet waar hij gebleven was.

Overigens, dit is ook geen normaal gedrag. Mijn Stream laat de CD's gewoon zitten en gaat verder waar hij gebleven is, zowel bij audio als MP3 cd's.

Ronnie

Forumguru
Er zijn ook gewone reinigings-cd's te koop, een cd met een stoffen laagje erop dat over de lens draait en die ontdoet van het vuil. Dat zou ook moeten werken.

(en het is een stuk makkelijker)
Zijn een beetje slecht voor de lens, maar nog slechter voor het mechaniek.....De reiniging is maar een miniscuul (contact) oppervlak en het "rammelen" van de cd over de lens maakt de kans op beschadigingen van het tere focus mechaniek zeer groot!

Ronnie

Forumguru
Iets met constante stroom :crazy: ?
Ik denk toch dat de zaak vervuilt is, gezien de leeftijd van de auto (4 jr.)
Ik had het probleem bij mijn VW.navi,2005 (zelfde cd loopwerk), de lens was vuil en de Infrarood detectie led was ook vuil, daarom gooide hij de navi cd's er weer uit.

red1100

Nieuw lid
Ik denk toch dat de zaak vervuilt is, gezien de leeftijd van de auto (4 jr.)
Ik had het probleem bij mijn VW.navi,2005 (zelfde cd loopwerk), de lens was vuil en de Infrarood detectie led was ook vuil, daarom gooide hij de navi cd's er weer uit.
ja de auto is 4 jaar oud maar de radio pas 3 weken oude was kapot en geen mp3 deze wel

ougie

Forumguru
Hoe simpel kan het zijn Fabtastisch.
Ik wist niet dat die schijfje in de handel waren, maar het werkt prima.
Ik heb er een gekocht bij mediajeweetwel van het merk uit van die voetbalclub uit Eindhoven (goed he, zonder reclame) 9,95 euro.
Daar zitten twee miniscule borsteltjes op en er wordt zelf op gesproken.
Hij is waarschijnlijk bedoeld voor cd's met een schuiflade, maar ik heb hem gewoon naar binnen gedrukt (forceren is niet nodig). Op een gegeven moment moet je hem op track 15 zetten. (track 1 t/m 14 zijn voor uitleg in meerdere talen).
Helaas kun je de Stream niet rechtstreeks op track 15 zetten en heb ik gewoon versneld doorgespoeld naar track 14 (track 15 gaf hij bij mij niet aan) Na de uitleg in vreemde taal op track 14 begint hij vezelf te reinigen. Na, zo'n minuut of 10 / 11 is hij klaar en kun je de cd eruit halen. Alles klinkt misschien onduidelijk, maar de praktijk is heel simpel. Bij mij werkt alles weer prima, ook gekopieerde cd's. Misschien een idee voor jou, Red 1100.

Nogmaals bedankt voor de tip Fabtastisch.

ougie

Forumguru
Oh ja, en als ik de auto uit zet (en de sleutles uit het contact haal) en ik start hem daarna weer begint de cd, daar waar hij gebleven was, weer net als voorheen.

Bovenaan Onderaan