Skoda Stream vervangen voor Skoda Nexus

Moloch

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Ik wil mijn Skoda Stream radio vervangen voor een Skoda (Blaupunkt) Nexus. Kan ik de stekker die nu in de Stream zit, zo op de Nexus aansluiten?

Over het frame vervangen; volgens mij moet het dit onderdeelnummer zijn;
1Z0858069B9B9

Weet iemand of dit klopt?

Bijlagen

• 20130124_073533.jpg
    20130124_073533.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 145

Octavia32

Forumguru
Heb je de nexus al gekocht dan. Ik zou zelf overwegen om bij navaudio.nl zo'n RNS systeem met Android te nemen (ik heb op dit moment zelf een nexus systeem) want met een nexus zijn de mogelijkheden erg beperkt.
Lijkt mij een betere optie om de volgende reden.
past precies werkt ook via can-bus.Je kunt films kijken bleutooth navigatie noem maar op alles is volgens mij mogelijk op dat apparaat of er moeten mensen zijn die hier ervaringen mee hebben en dit afraden..

Moloch

Nieuw lid
Ik heb de Nexus idd al gekocht. Qua prijs zéér interessant, vandaar. Het frame voor mijn Octavia is inderdaad zoals boven beschreven (type klopt) Volgens de dealer moet de stekker passen, wist hij helaas niet helemaal 100% zeker.

Moloch

Nieuw lid
Nee, dat ook nog niet, weet inmiddels dat er een 2013 versie is van Benelux. Deze zoek ik in combi met Europe main Roads, 2013. Heb inmiddels gezocht, 2011 gedownload, maar is geloof ik moeilijk te branden. Moet met kwalitatief zeer goede schijven en het brandprogramma CloneCD.
De juiste schijven heb ik helaas nog niet gevonden.

Moloch

Nieuw lid
Bedankt, ik had idd. zoiets begrepen, Verbatim en Sony. Er zijn alleen heel veel verschillende Verbatim schijven, daarom weet ik nog niet welke ik moet aanschaffen. Er doen verhalen de ronde dat, als je geen goede schijven gebruikt, zowel navi als bijv. mp3 schijven, de laser van de Nexus kapot kan gaan. Voor zo'n duur apparaat lijkt me dit een beetje een "broodje aap" verhaal.

Heeft iemand hier negatieve ervaringen mee? Wat nu vooral mijn vraag is, welke Verbatim's moet ik kopen om TravelPilot DX te branden via CloneCD?

Michelv.

Forumguru
Ik heb hier vertbatim's staan, gewoon CD-R's, staat voor de rest geen gegevens op de spindel. maar ik heb ze met succes gebruikt in de MFD in mijn vorige auto.

Octavia32

Forumguru
Ik heb alletwee dus verbatim en Sony icm plextor brander en clone cd. Had in mijn Nexus succes met sony schijf maar voor een MFD systeem werkt verbatim weer beter.

Moloch

Nieuw lid
Nou, volgend probleem. Ik heb de Nexus inmiddels binnen en geïnstalleerd, maar tot mijn schrik pakt hij totaal geen cd's, ook geen originele cd's.

Weet iemand of er een transport lock op zit? Vroeger moest je bij cd-spelers een palletje overzetten om de boel te ontgrendelen.

Alvast bedankt voor jullie reacties...

Moloch

Nieuw lid
Nee, de Nexus ingebouwd, radio werkt goed, maar hij "slikt" de cd's niet (geen enkele, ook geen originele cd's)
Ik hoor ook geen enkele mechanische reactie in de cd speler

Bovenaan Onderaan