SKODA SUPERB 2.0 TSI van 5 maande oud start niet (bahalve met een 'trucje')

RayDelft

Forumguru
Beste Allen,
Helaas heb ik de eerste storing te pakken. Sinds gisteren wilde mijn Superb niet meer starten
Het contact gaat wel aan na indrukken van de startknop (KESSY), maar starten hoe maar. Hij blijft dood. De startmotor reageert niet.
Nu kreeg ik hem gelukkig aan de gang door de auto met de afstandsbediening een paar keer te vergrendelen en ontgrendelen.
Vanochtend hetzelfde euvel. Gelukkig werkte het trucje met de afstandsbediening weer.
Ik ga maandag de dealer natuurlijk bellen, maar ik ben erg benieuwd of jullie misschien een idee hebben waar dit probleem gezocht moet worden.
Dank alvast!
Ray

Monteurtje

Forumguru
Als de auto niet wil starten zou je kunnen proberen de auto te starten dmv start knop en de sleutel er heel dichtbij houden. Of met de sleutel de knop indrukken. Dan zit de transponder en leeseenheid heel dichtbij elkaar.
Voor de rest ben ik niet heel erg bekend met problemen van KESSY. Ook omdat ik het zelden zie.

SweetRevenge

Actief lid
Ik heb zelf ook KESSY en tot nu toe geen problemen mee gehad. Je moet enkel de rem intrappen en hij moet in P staan, voor de rest moet die het gewoon doen.
Ben je al bij de dealer geweest?

Monteurtje

Forumguru
@Raydelft. Is het probleem opgelost? Afgelopen week een soort gelijke klacht gehad. Die Superb wou soms ook niet starten. Maar bij die auto kwam ook tekst in het display, Key Not Found. Bij jou ook? Hier is een oplossing voor. Namelijk een update. Hier is een schrijven van. Nu weet ik niet of jou auto al actueel is omdat die vrij jong is. Maar het is de moeite waard om het even na te laten kijken.

andrehj

Forumguru
@Monteurtje: Weet je ook een TPI nummer van die update (om het "key not found" probleem te verhelpen)? En voor welke auto's (modeljaar) geldt die update?

Monteurtje

Forumguru
@Andrehj. Moet ik even nakijken. Gaat volgens mij tot een bepaalde productie week. Ik hoop dat ik er aan denk begin van de week.

Monteurtje

Forumguru
Vanaf productieweek 45 - 2011 zit er nieuw SW in. Dus daarvoor komt die in aanmerking voor een update. Afhankelijk van het onderdeelnummer. Bij een bepaald onderdeelnummer moet het regelapperaat ook vervangen worden.

Bovenaan Onderaan