Skoda Superb 2.8 V6

DevilsOwn

Nieuw lid
Goedendag allemaal,

nieuw op het forum, dus val mij niet gelijk aan :)

Afgelopen zaterdag besloten dat mijn Octavia 1 toch maar een andere eigenaar moest gaan krijgen.
Ik krijg - nou, koop - nu een Skoda Superb 2.8 V6 met automaat. Zaterdag 8.12 ophalen.

Ik hoop op een hoop fijne kilometers, iets waar mijn Octavia ook wel raad mee wist.

Voor de volledigheid:

Octavia:
  • Bouwjaar 2003
  • Motor: 1.8t 20v
  • Handgeschakeld, vijf versnellingen
  • Gekocht: 140dkm
  • Verkocht: 201dkm
  • Bijzonderheden: Geen

Superb:
  • Bouwjaar 2004
  • Motor: V6 2.8 30v
  • Automaat, vijf versnellingen
  • Gekocht: 75dkm
  • Verkocht: geen idee, hoe zou dat toch komen :)

Is nog redelijk standaard wat betreft uitrusting. Climatronic, Cruisecontrol, electrische ramen. Tsja, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Indien iemand aanbevelingen heeft, laat het weten!

Groet,
DevilsOwn

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd! Zo'n auto en dan 9000 kilometer per jaar rijden. Je hebt maar geluk met zo'n eerste eigenaar.

DevilsOwn

Nieuw lid
Dank u, dank u. Een hartelijk ontvangst hier.
Nogmaals, wie suggesties heeft voor verbeteringen aan mijn auto, laat het horen.

Welkom hier DevilsOwn :aangenaam:

Geweldige aankoop die je hebt gedaan :xyxthumbs:
Ik spreek uit ervaring want ik rijd ook een 2.8 V6.

Waar je op moet letten?
Eigenlijk de standaard zaken die iedere verkoper zou moeten checken en een paar "bijzonderheidjes".
- is er regelmatig aantoonbaar onderhoud uitgevoerd?
- is er sprake van een normale (15k) danwel verlengde onderhoudsinterval (30k) - dat laatste is belangrijk voor de gebruikte olie want bij de VOI kijk je tegen 22,95 E per Liter aan (Castrol 5W30)
- is de distributieriem incl. spanrollen (en eventueel incl. waterpomp) vervangen?
- vraag naar het olieverbruik want deze motoren staan erom bekend dat ze olie verbruiken (1 op 2000 is normaal) - belangrijk: houd het oliepeil nauwgezet in de gaten en controleer dit ook regelmatig.
- de aandrijfashoezen zijn nogal gevoelig, controleer daarom of deze nog intact zijn, kijk op z'n minst of er dik zwart vet op de binnenkant van de velgen zit, dan weet je dat het fout zit. Laat de deal hier niet op afketsen want reparatie kost je per rubber ongeveer 150 E.

Voor de rest is het een geweldige wagen met maar heel weinig storingen, rammeltjes, piepjes, kraakjes of wat dan ook.
Veel ruimte, plenty power, super veel luxe aan boord en het zoeft echt over de weg.
Iedere rit geniet je, tenminste... bij mij is dat nog steeds zo :cool:

Tip: schaf een kofferbaknet aan. Er zit een lel van een kofferbak aan en in het begin moest ik wel vaker de kofferbak inkruipen om iets te pakken wat naar achter was gerold... :grin:

Miez1

Forumguru
Hi DevilsOwn,

Super dikke bak heb je aangeschaft! Wat voor kleur heb je gekocht? En zitten er al knappe wielen onder? Was het maar vast zaterdag.....:-)

Tip; wij zijn gek op foto's hier:xyxthumbs:.

Subtip; rij voorzichtig met dit shitweer!

Alles gute !

Miez

DevilsOwn

Nieuw lid
De kleur is blauw, maar keuze had ik niet echt. Nadeel van tweedehands.

Er zitten standaard 16 inch velgen onder (maar staat nu op staal ivm weer). En tsja, zaterdag. Was het maar vast zondag! Dan heb ik em al. Ga eerst zorgen voor een beetje geluid in de auto (al klinkt een V6 ook prachtig). Velgen komen later wel een keertje.

De foto's zullen ook zeker volgen, maar de advertentiefoto's vind ik de moeite niet waard. Ik maak zelf wel wat.

En rijden in de winter, gelukkig niet nieuw voor mij. En de auto helpt een handje mee. ESP. Geen alles oplosser, maar wel een handig hulpje.

@Cyberbob: Bedankt voor je lijstje. Auto is dealeronderhouden en heeft een aankoopkeuring ondergaan bij de Skoda dealer. Hoezen zijn hier naar voren gekomen. Zijn dus straks vervangen. Distri komt later, duurt nog een jaar voordat ik daar aan toe ben. Daarbij, dit is een klusje voor een ervaren persoon. Niet voor een mij onbekende garage aan de andere kant van het land.

fvkesteren

Nieuw lid
he mensen

het is lang gelden dat ik hier geweest ben

komt vast omdat ik zo tevreden ben met mijn superb
ik heb er al verschillende wielen onder gehad waaronder een setje porsche velgen in 18 inch voor 9j achter 10j ik heb ze er met verloop ringen onder gehad met banden in e maat 235 voor en 265 achter

ik wil de set voor een heel zacht prijsje van de hand doen

iemand interresse ik heb eventueel wel fotos

gr

fransz

DevilsOwn

Nieuw lid
HIJ IS ER!! En wat een heerlijke auto!
Rijd super soepel en schakelt heerlijk.

Meer informatie zal ik nog laten weten, eerst even wat kilometers maken.

Gefeliciteerd en hmm een V6, ik ben sjaloers, niet dat mijn 2 ltr dsl niet goed is maar een V6 :worshippy: hmmm.

DevilsOwn

Nieuw lid
Zo. De eerste kilometers zijn gemaakt. Wat een heerlijke auto. Alles voelt nog haast als nieuw aan, dus het is genieten!

Verbruikt valt reuze mee (al moet ik nog wel een paar keer tanken voordat Spritmonitor.de het snapt) maar het is wel wat anders dan de 1.8T die ik had.

Foto's zal ik maken als het weer goed weer is, tenzij er een grote vraag is naar foto's van deze mooie blauwe reisauto.
Voor nu is mijn eerste jacht vastgesteld. Wieldoppen. Die zaten er niet bij. 16inch.

Het is nu mooi weer, toch? ;)

Ik denk dat je in Spritmonitor je eerste tankbeurt beter even als 'ongeldig' kunt aanmerken, want een dergelijk hoog verbruik houdt je cijfers voor een erg lange tijd onnauwkeurig.

andrehj

Forumguru
@Devilsown: Die eerste tankbeurt moet je aangeven als "First Fueling". Dan neemt ie die verder niet mee, en wordt voor de rest netjes het juiste verbruik berekend. Kijk anders voor een voorbeeld even in mijn Spritmonitor profiel.

Hey devilsown las dat je je v6 hebt. Bewonder m binnen kort wel ff. groetjes uit fryslan( weet je vast wel wie ik ben.

DevilsOwn

Nieuw lid
IMG_7543-.jpg
En dan hier een foto van de auto. Afgelopen zaterdag was het nog even lekker genieten met de zon.
De Superb staat nu op wintervelgen, met ergens op marktplaats gevonden wieldoppen.

Komende zomer weer overstappen op lichtmetaal.

Bovenaan Onderaan