Skoda Superb 2013: Xenon werkt niet meer

Wij hebben een aanrijding gehad met een hert waardoor de volledige koplamp ingedrukt was in het motorcompartiment ( alles , xenon/grootlicht/pinker werkte nog ) . Wij wachten/hopen nog steeds op een tussenkomst via de verzekering voor alle schade en daarom heb ik de koplamp eruit gehaald en voorlopig terug vastgezet ( alle pvc bevestigingspunten waren afgebroken ) . Maar idd .... natuurlijk dan werkte de xenon niet meer ! Ik een nieuwe lamp ( D1S 85v35w ) gekocht ook al gauw 80€ en nog altijd hetzelfde probleem . De xenon flitst een 3 tal keer en dan niets meer . Zekeringen = Ok , conditie batterij = Ok . Moet er iets gereset worden , doordat ik de stekker er een 20 tal minuten heb uitgetrokken ?

Jasper-RS

Forumguru
Nee er hoeft niks gereset te worden. Ik vermoed een kabelbreuk door de aanrijding of de voorschakelunit (starter) is defect.

Jasper , voorschakelunit is dit een klein zilver kleurig doosje waar een gele sticker aanhangt met een afbeelding van een bliksemschicht op

Om de volledige koplamp uit en in te bouwen moet je de voorbumper losmaken ( of volledig zakken ) ik krijg hem er niet uit

Bovenaan Onderaan