Skoda Superb betrouwbaarheid

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hallo,

Ik ga misschien een Skoda Superb Combi kopen. Ik vroeg me af of die betrouwbaar is. Ik heb nu een Seat Alhambra uit 2007 en die is gewoon bagger. Heel veel mankementen, ik vroeg me af of de Skoda Superb beter is. Hoeveel problemen hebben jullie (Skoda Superb bezitters) al gehad?

Met vriendelijke groet,

Joran

Eerlijk denk ik dat je dit met elke auto voor kan hebben.

Ikzelf heb een SuperB en ben er tevreden van, vermoedelijk zijn eer ook mensen die niets anders dan last hebben...

michelover

Forumguru
In juli 2009 nieuw opgehaald bij de dealer en alleen voor regulier onderhoud terug geweest.
Tot nu toe dan ook zeer tevreden.

Ik zou niet te veel problemen verwachten. Onderdelen en motoren worden door het hele VAG-programma gebruikt!

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hallo,

Zoals je bij 'mijn' meet & greet kan lezen zijn er veel problemen met mijn huidige Seat Alhambra. Ik vroeg me af, aangezien Seat ook onderdeel is van Volkswagen Auto Group of Skoda ook die problemen heeft.

Met vriendelijke groet,

Joran

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hallo,

Zoals je bij 'mijn' meet & greet kan lezen zijn er veel problemen met mijn huidige Seat Alhambra. Ik vroeg me af, aangezien Seat ook onderdeel is van Volkswagen Auto Group of Skoda ook die problemen heeft.

Met vriendelijke groet,

Joran

Mr_McPhisto

Actief lid
Heb donderdag mijn superb van maart 2009 hatchback met 153000 km op de teller ingeleverd voor nieuwe combi.
Ik heb alleen wat opstartproblemen gehad met de verlichting, maar dat was een kinderziekte in boordcomputer. Is bij de huidige niet meer het geval en verder, mijn reguliere beurten inderdaad en verder eigenlijk niets dan persoonlijke voorkeursveranderingen. Niets mechanisch.
Auto was nog getuned ook en geen enkel probleem!
Maar ja... je zult zo'n maandagochtend type hebben. Dat kan je bij geen enkel merk voor zijn of vooraf weten! Ken ook Audi en BMW verhalen.... Maar dat is niet representatief natuurlijk!
Succes met keuze maken.

Kees2

Lid
Toevallig kom ik uit een VW Sharan 2.0 waarmee ik redelijk probleemloos 250.000 km gereden heb. Heb nu een S2C 1.4 en na 36.000km geen enkel probleem ondervonden. De S2C is tov de Sharan een veel betere rijdersauto.

Fabia

† In Memoriam
Ik ben nu bezig aan min vierde Skoda en heb nooit grote problemen mee gehad. Dus ik denk dat het met de betrouwbaarheid wel goed zit.

Ik heb een tijdje bij Seat gewerkt als werkplaatsreceptionist en kan zeggen dat de Seat alhambra inderdaad niet zo'n hele beste auto is(was). De Superb zal je een stuk beter bevallen.

Bovenaan Onderaan