Skoda Superb Combi 01/2011 2.0 140pk DSG

Yargo

Actief lid
Hey iedereen!!!

Ik lees op internet tegenstrijdige berichten. Op de ene site staat dat de 140pk versie een traditionele pompverstuiver heeft, terwijl er op andere staat dat het een commonrail motor is. Kan er mij iemand uitsluitsel geven? Ik sta namelijk op het punt deze wagen tweedehands te kopen :-). Buiten een ander geluid en een duw in de rug bij een bepaald toerental is er geen verschil?

Alvast Bedankt!
 

Noord26

Forumguru
Waarom maak je voor elke vraag die je hebt over je nieuw aan te schaffen auto een nieuwe topic aan? Dit wordt verwarrend zo..

Je hebt van de 140pk zowel een PD als een CR uitvoering. Je moet even in het boekje kijken welke motorcode de auto heeft die te koop staat. Gezien de leeftijd een moderne CR uitvoering. Of hij moet geimporteerd zijn.
 

Yargo

Actief lid
Ik ben lid van verschillende fora waar het verplicht is voor iedere vraag in een apart topic te zetten, vandaar. Als jullie dit liever niet hebben dan zal dit in de toekomst niet meer gebeuren, sorry. Soms is het makkelijker voor mensen die dezelfde vragen hebben om zo een antwoord te vinden via de zoekmachine ipv een topic met 50 pagina's te moeten uitspitten :-)
 

Yargo

Actief lid
Ik ben woonachtig in Belgie, waarschijnlijk kun je het dan niet nakijken zeker? Dat kun je enkel in Nederland dacht ik. Motorcode is me ook onbekend. De verkoper zegt dat het een common rail is, maar had het graag zeker geweten `:-)
 

Noord26

Forumguru
De verkoper moet voldoen over wat hij aan zegt aan te bieden. :)

Motorcodes staan los van het land waarin de auto op kenteken is gezet. Er lopen hier genoeg mensen rond met kennis over motorcodes. Kenteken kan ik alleen zo checken idd.
 

John caravan

Nieuw lid
Ik heb zelf een Superb combi 2000 tdi cr 140 pk met 6 manuele versnellingen van eind 2010 en laten inschrijven in 2011 .Het is wel een common rail dus normaal zou het een common rail moeten zijn ,of het zou een stokwagen moeten zijn die reeds enkele maanden in de showroom heeft gestaan.en pas in 2011 ingeschreven is.
 
Laat de motor even draaien met de motorkap open. Dan weet je allicht al voldoende (pompverstuiver loopt 'rauwer'). Motorcode hebben is natuurlijk nog beter.
 

andrehj

Forumguru
Als je de plastic kap even van het blok pakt, moet je duidelijk het verschil kunnen zien, de constructie rond de verstuivers en de leidingen is bij de common rail compleet anders dan bij PD. Vraag anders even bij de dealer (bij wie je je auto in onderhoud gaat doen) of je van beide versies een foto mag maken.
 
Bovenaan Onderaan