Skoda superb combi

Hallo,

Ik sta voor een klein dilemma, ik ben van plan om mij een tweedehands skoda superb combi te kopen.
Nu is mijn vraag wat is de beste keuze.

Ik kan kiezen tussen een zwarte skoda superb ambition combi 2.0 CR TDi van 2013 met 11.500Km op de teller staat afgeprijsd aan 23000€.

Ofwel een zwarte skoda superb combi ambiente DPF 2.0 CR TDi van 2010 met 61000Km op de teller voor 14900 Euro.

Is toch wel een 8100€ verschil.

Kunnen jullie mij raad geven?

Groetjes,

Pendragon

Donateur
Ik mis in je verhaal de versies. Is het een ambition, elegance en misschien nog businessline? Maakt al aardig verschil in opties op de auto.

Havana

Forumguru
Aangezien de km standen beiden vrij laag liggen is de goedkoopste de meest verstandige optie aangezien de afschrijving minder zal zijn. Ik ga er dan even vanuit dat de uitrusting min of meer gelijk is. Ik kan vanuit natuurlijk niet zien hoe beide auto's onderhouden / bereden zijn, dit zou ik ook zeker mee laten spelen. Telefoontje naar de dealers waar de wagens in onderhoud zijn doet wonderen.

Verder: in de racefietserij zeggen wij altijd "don't race what you can't replace". Koop een auto alleen als je na aanschaf minimaal het aankoopbedrag nog op je spaarrekening hebt staan. Anders is het een onverantwoorde uitgave. Althans, dat is mijn mening.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Niemand kan in jou portemonnee kijken..
Dat heeft TS zelf al gedaan, getuige de zinsnede "Ik kan kiezen tussen [...]". Zijn probleem is dus blijkbaar niet de 23k op zich, maar de vraag wat nou de betere deal is.
De versies staan er overigens bij, zonder aanduiding dat de post is bijgewerkt (of dat moet razendsnel gebeurd zijn).

vdbrob77

Nieuw lid
Ik ben zelf 1e week van januari op zoek geweest naar een erg jonge occasie s2 combi. Bij een plaatselijke dealer geweest die een witte s2greenline combi 2013 facelift had staan voor ook 23k ook met 15 k km in elegance uitvoering.
Ze hadden er ook 2 zwarte stockmodellen 1.6 greenline staan, eentje in elegance en eentje in ambition. De stockwagen prijs voor deze wagens bleek al niet zo ver van de prijs van de occasie te liggen, +/- 3k euro inc recyclage wel.
zie ook op de site van skoda zoals Bakkertje hierboven aangeeft.

Wil maar zeggen. Indien je 23k wil spenderen aan een occassie loont het misschien toch de moeite om eens bij een dealer binnen te stappen. Ik zou zelfs als het kan naar meer dan 1 dealer gaan om laagste prijs af te dwingen. Vragen kost niets.

Uiteraard weet jezelf het beste hoe diep je portemonnee is.

ElScorpione

Forumguru
Beste Belgische vrienden: wij hebben in Nederland helaas met de BPM te maken. De prijzen in NL liggen veel hoger dan in Belgie. Hoezo 1 europa....... En dan de uitspraak 'don't race what you can't replace'. Leuke gedachte, maar voor velen gaat dat iet op. Waarom zou je moeten replacen? Je hebt ook nog zoiets als een verzekering. Wel een goede kiezen dan. Voor 8100 euro verschil zou ik persoonlijk voor de 2010 versie kiezen.

Bedankt voor de reactie's allemaal, ik ga in de loop van de week naar de dealer om de wagens eens te gaan bekijken en te testrijden.

Ik veronderstel dat de motor 2.0 CR TDi een degelijk motorblok is, wat heel wat kilometers kan vreten.

Bovenaan Onderaan