Skoda Superb(oss)

Hallo,

Ik ben sinds een aantal maand trotse eigenaar van een Skoda SuperB uit 2017/2018(?). 1.6 tdi 120pk > 150pk.

Hiervoor had ik een Ford Focus ST mk3 station uit 2014.

De SuperB is top alleen mag het wat sportiever, suggesties?

Mvg!

JeSko

Forumguru
Een Superb 1.6 tdi sportiever maken is lastig hoor, geloof me ik heb dat ook geprobeerd ;) het is gewoon in de kern geen sportieve auto.

Wat ik eraan gedaan had wat bijdroeg aan enig vals gevoel van sportiviteit was

- lichtgewicht velgen
- schroefset
- en op het laatste een gekke wrap die totaal niet paste bij de wagen of zen karakter haha.

Chippen heb je al gedaan neem ik aan gezien je 120 -> 150 pk tekst.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Het voornaamste wat ik zoek is meer beleving, vanuit een FF ST met 280 pk stage 1+ is dit wel even inleveren. Per saldo rijd je niet langzamer ofzo, maar voornaamste stukje geluid mis ik echt wel. Ik zit te denken aan een openlucht filter om tenminste de turbo maar te horen :).

Een Superb 1.6 tdi sportiever maken is lastig hoor, geloof me ik heb dat ook geprobeerd ;) het is gewoon in de kern geen sportieve auto.
.....

JeSko

Forumguru
Klopt, je rijd uiteindelijk niet langzamer je kan namelijk toch zelden nog echt doorknallen. En zowel met een 1.6 tdi als met een ST kan je je rijbewijs kwijtspelen haha. Beleving is ook voor mij alles in een auto.

Open luchtfilter gaat dat beetje geluid wel geven bij gas los, wat ook kan is natuurlijk een open uitlaat met downpipe, maar dan ben je wel elk jaar aan het sleutelen ivm keuring/apk. Komt wel het meeste geluid vanaf, de E46 320D van een vriendin heeft zo'n open lijn met downpipe zitten en daar hoor je de turbo lekker door de uitlaat heen klinken. Presteert je auto ook gelijk beter.

Bovenaan Onderaan