Skoda swing radio

Mark88

Nieuw lid
beste mede Skoda rijders,

Sinds afgelopen week ben ik de trotse bezitter van een Skoda octavia combi 2009 geworden.

Nu heb een vraag of de mogelijkheden van mijn swing radio.

Ik krijg geen Bluetooth gekoppeld op de radio, ik zie ook geen bt audio staan op de swing, terwijl dit wel bij andere swing radio's online staan.

Het gaat mij voornamelijk om hands free te bellen in de auto via evt een Bluetooth module oid via de swing radio en de boxen.

Kan iemand mij meer informatie geven over de Bluetooth mogelijkheden van de swing radio ?

Alvast vriendelijk bedankt allen

GJ M

Forumguru
Allereerst welkom.

Het wordt hier op prijs gesteld dat mensen zich voorstellen in het meet en greet topic.

Wat betreft de bluetooth icm je swing: hiervoor moet er een bluetooth module aanwezig zijn. Deze ligt normaal onder de bijrijders stoel. Ook kan het zijn dat jouw type swing niet alle mogelijkheden heeft, nieuwere types hebben wat meer opties. Zo mis ik bijvoorbeeld bij mijn swing de optie te bladeren door de folders bij mijn mdi.

Rallye

Forumguru
De Swing heeft standaard geen bluetooth. Ik heb er ook één en heb er zelf een after market carkit in laten zetten.

@3deskoda? Weet je zeker dat je in een 02 uit 2005 een Swing had? Die zijn pas sinds de facelift (2010/11) geleverd. Was het geen Stream (die overigens ook geen standaard bluetooth had)?

Laatst bewerkt:

deusjevo

Forumguru
Mijn O2 Elegance uit 2010 met swing radio/cd had ook geen BT, zat een Parrot in die wel via de speakers ging.

Spierings

Forumguru
Een swing radio heeft volgens mij helemaal geen telefoon mogelijkheden.. Een aftermarketset zoals een o
Parrot gaat wel...

3deskoda?

Senior Member
De Swing heeft standaard geen bluetooth. Ik heb er ook één heb er zelf een after market carkit in laten zetten.

@3deskoda? Weet je zeker dat je in een 02 uit 2005 een Swing had? Die zijn pas sinds de facelift (2010/11) geleverd. Was het geen Stream (die overigens ook geen standaard bluetooth had)?
Excuus het was een stream inderdaad ...

Canon-Eye

Forumguru
Weet je zeker dat je in een 02 uit 2005 een Swing had? Die zijn pas sinds de facelift (2010/11) geleverd
Nee hoor. Mijn O2c van 10-2007 had ook al een Swing (net als mijn huidige auto trouwens - daarom weet ik het ook zo zeker).

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Geen bluetooth mogelijkheden met deze radio.
Klopt.
Ik had in mijn huidige auto (met Swing dus) dan ook de fabrieks-af BT module gekozen, en na enige tijd wegens eindeloze problemen weer laten verwijderen - vevangen door een Parrot zoals ik die ook in de O2 had. Die doet tenminste precies wat ik wil, kan ook meerdere telefoons afwisselend aan zonder verdere ingrepen. Kom dáár maar eens om bij een Klumbumbus: die moet je eerst resetten naar de fabrieksinstellingen voordat hij een andere telefoon kan pairen, las ik juist vanavond hier ergens.
Hoe onhandig wil je 't hebben... :nono:

Mark88

Nieuw lid
Super bedankt voor alle reacties. Ben geen fan van een losse parrot. Vind een extern "kastje" hebben jullie nog tips voor me? Een andere inbouw radio? Wellicht tweedehands...

Rallye

Forumguru
Een vast navigatiesysteem zou ik eruitgeflikkerd hebben...

Dat had ik kunnen weten......

@Mark88 Je zou, ondanks de ervaringen van @Canon-Eye een af-fabriek carkit kunnen laten inbouwen. Op Marktplaats vind je vele aanbieders....

Zo ff geen recente foto voorhanden, maar zo zag het er in mijn vorige O2 uit (Bury CC9060 aan de Stream radio):

image.jpeg

Laatst bewerkt:

Mark88

Nieuw lid
Welk parrot systeem raden jullie aan. En welke plek in de auto? Ik kan niet echt een geschikte plek vinden

Bovenaan Onderaan