Skoda telefoonhouder

Even een vraag, ik heb een BT Carkit met een originele Skoda houder voor de Nokia 6021, weet iemand welke Nokia telefoons hier nog meer in passen?

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een nokia carkit gehad voor de 6021, daar paste in ieder geval ook de 6230i in. Gewoon even checken op de nokia site of je nokia een common interface (dat is de connector van nokia) heeft en dezefde afmetingen dan moet het passen lijkt mij.

EmTee

Lid
In de houder van de 6021 past ook de 6020, verder helemaal niets. Toevallig heb ik het pas nog opgezocht, ik had er nog één over uit m'n lease auto namelijk.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb geen ervaring met de VAG houders, maar in de standaard nokia houder kun je meer dan alleen de 6020 en 6021 kwijt. De aansluiting onderop je toestel is een common interface (universeel voor veel toestellen van nokia, heb nu de E70 en die heeft bijvoorbeeld ook een common interface). Voor de rest lijkt het mij een kwestie van afmetingen, past ie in de houder. Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat je er alleen die 2 types in zou kunnen plaatsen. (heb zelf alleen ervaring met de nokia houder)

Heb gister middag even een mail gestuurd aan de importeur, als ik daar binnenkort geen antwoord op krijg rij ik wel even langs de dealer.

Ik laat hier uiteraard wel iets weten. Je kunt lastig alle nokia telefoons zoeken met een bepaalde aansluiting, even afwachten wat de dealer aangeeft.

EmTee

Lid
Volgens mij praten we in dit topic over verschillende zaken hoor, het ging dacht ik in eerste instantie over de Nokia CR-23 telefoonhouder. Deze kun je m.b.v. een RJ-45 aansluiting uiteraard op verschillende carkits monteren, net zo goed dat je op bijv. een CK-7W carkit ook verschillende houders kunt aansluiten. Feit blijft dat in een CR-23 uitsluitend een 6020 of 6021 past.

Nokia CR-23.jpg

Bakkertje

Forumguru
Nee het gaat over de houder die Skoda levert waar een 6021 in kan. De vraag is of daar ook andere toestellen in kunnen. Ik heb de nokia houder genoemd omdat ik uit eigen ervaring weet dat daar bijvoorbeeld ook een 6230i in kan (live demo in Den Bosch als je wilt). De 6020, 6021, 6310i, 6210, 5110, E70, enz.. hebben allemaal een common interface, dat zijn de pinnetjes aan de onderkant van het toestel waarmee je connectie kunt maken het je headset of carkit. Die connector zit ook in de adapter die Skoda geleverd heeft voor de 6021. Enige wat je nu nog moet weten is welke toestellen qua afmetingen erin passen. Dat is, wat ik in ieder geval zeker weet, bijvoorbeeld een 6230(i), we hebben hier zowel een 6230 zonder i als met i, die passen er allebei in, net als de 6020 en 6021. Maar nogmaals dat is in de houder van nokia zoals die hiervoor op het plaatje staat. En ja, nokia geeft aan dat die houder voor de 6020 en 6021 is, er werken echter nog meer toestellen in! Sterker nog de common interface connector zit gewoon aan die kabel met aan de andere kant een stekker die op een rj45 stekker lijkt (volgens mij is ie breder dan een RJ45). Als ik nu in de auto rijdt en ik wil mijn E70 (die veel groter en lomper is dan een 6020/6230 en dus niet in de houder past) opladen, trek ik gewoon de stekker onderuit de houder en prik hem zo in mijn E70, werkt als een zonnetje!

GentseGast

Nieuw lid
Nee het gaat over de houder die Skoda levert waar een 6021 in kan. De vraag is of daar ook andere toestellen in kunnen. Ik heb de nokia houder genoemd omdat ik uit eigen ervaring weet dat daar bijvoorbeeld ook een 6230i in kan (live demo in Den Bosch als je wilt). De 6020, 6021, 6310i, 6210, 5110, E70, enz.. hebben allemaal een common interface, dat zijn de pinnetjes aan de onderkant van het toestel waarmee je connectie kunt maken het je headset of carkit. Die connector zit ook in de adapter die Skoda geleverd heeft voor de 6021. Enige wat je nu nog moet weten is welke toestellen qua afmetingen erin passen. Dat is, wat ik in ieder geval zeker weet, bijvoorbeeld een 6230(i), we hebben hier zowel een 6230 zonder i als met i, die passen er allebei in, net als de 6020 en 6021. Maar nogmaals dat is in de houder van nokia zoals die hiervoor op het plaatje staat. En ja, nokia geeft aan dat die houder voor de 6020 en 6021 is, er werken echter nog meer toestellen in! Sterker nog de common interface connector zit gewoon aan die kabel met aan de andere kant een stekker die op een rj45 stekker lijkt (volgens mij is ie breder dan een RJ45). Als ik nu in de auto rijdt en ik wil mijn E70 (die veel groter en lomper is dan een 6020/6230 en dus niet in de houder past) opladen, trek ik gewoon de stekker onderuit de houder en prik hem zo in mijn E70, werkt als een zonnetje!

Phew... ik volg niet meer :shocked:

Bakkertje

Forumguru
Ok, ik geloof je direct maar dan is de informatie op de Nokia site dus waardeloos.

Nou ja waardeloos, de 6020 en 6021 werken erin, ik denk gewoon dat ze niet alle toestellen gaan proberen.

Overigens vind ik de site van nokia niet echt geweldig.

anyway ik denk dat de vraag nog niet beantwoord is van (r)on@ld, die wil weten wat er in de houder van skoda past. Ik heb de Nokia houder als referentie gebruikt vanwege de standaard connector icm de afmetingen van het toestel wat dan volgens mij ook moet gelden voor de skoda houder. Zeker weten doe ik het niet.

octaviabas

Senior Member
als ik even snel google dan krijg je bv. http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/d16.html en daar kan je al zien dat de houder wel degelijk verschillen

De connector zou wel hetzelfde zijn , maar de houder is toch echt anders!

overigens vraag ik mij altijd af , waarom er een houder bij een BT carkit moet?
leg gewoon een losse lader in de auto.. klaar.

Bovenaan Onderaan