Skoda toont RS 2000 Roadster

MarcoO2

Forumguru
Skoda toont RS 2000 Roadster

DSC00200.jpg

Een serieus idee voor een productieauto is het niet, maar een bijzondere auto wel: de Skoda Fabia RS 2000 Roadster. Het is duidelijk een eenmalig project
en dan vooral om de rallysuccessen van het Tsjechische merk met de Fabia Super 2000 te vieren. Daarom is de auto ook gespoten in de typische groen met
witte rallykleuren van Skoda. Overigens is de RS 2000 Roadster wel een leuk cabriootje om te zien, dus wellicht dat deze auto de ontwerpafdeling toch op
een idee heeft gebracht. De auto is dezer dagen te zien op de New Delhi Auto Expo in India

DSC00198.jpg

DSC00199.jpg

bron: carros.nl en Indianautoblog.com

sitechris

Donateur
hmmm......sta niet te juichen bij eerste aanblik. Wel origineel, maar echt mooi kan ik hem niet vinden.

Rolle

Senior Member
Misschien enigzins offtopic maar wat gebeurt er met deze one-off's als de show waarvoor hij gemaakt is afgelopen is?

MarcoO2

Forumguru
Ik zal in ieder geval niet naar India reizen om 'm te bekijken. Maar als "autootje voor erbij" zou 't best leuk zijn! :D

Fabia

† In Memoriam
De RS 2000 Roadster stond ook bij de afgelopen tour de france in Parijs bij de laatste etappe.

WouterO2C

Actief lid
Ben ook niet direct fan. Vooral aan de binnenzijde zie ik een veel te fris (chemisch) kleurtje groen :)

Misschien enigzins offtopic maar wat gebeurt er met deze one-off's als de show waarvoor hij gemaakt is afgelopen is?

Ze wordt honderd keer gebruikt voor diverse shows, evenementen e.d. en daarna gaat ze ergens in een museum ofzo staan, denk ik.

darkprojectx

Forumguru
Ik vind de achterlichten zo meer tot hun recht komen

skoda-fabia-rs-2000-03.jpg

Beetje achterhaald nieuws, auto is al zeker een half jaar lang op shows en evenementen te bezichtigen. Zoals op de Worthersee:

skoda-fabia-rs-2000-02.jpg

skoda-fabia-rs-2000-01.jpg

skoda-fabia-rs-2000-06.jpg

skoda-fabia-rs-2000-07.jpg

Bovenaan Onderaan