Leuke annecdote.
Als de kering eenmaal dicht is, kan hij zeventigduizend ton aan kracht opvangen. Bij de zwaarst denkbare storm veert het bolscharnier waaraan elke deur hangt zo'n twintig centimeter naar achteren. Het bolscharnier zelf rust in een betonnen fundering (een driehoekig betonblok) van 52000 ton. Eén bolscharnier weegt 680 ton. Een aardig detail is dat de gietstalen delen van de bol en de holle kom waarin deze beweegt, afkomstig zijn uit de Skoda-fabrieken in Tsjechië.
Zegt genoeg over hoe Skoda over onze veiligheid waakt hé!
Als de kering eenmaal dicht is, kan hij zeventigduizend ton aan kracht opvangen. Bij de zwaarst denkbare storm veert het bolscharnier waaraan elke deur hangt zo'n twintig centimeter naar achteren. Het bolscharnier zelf rust in een betonnen fundering (een driehoekig betonblok) van 52000 ton. Eén bolscharnier weegt 680 ton. Een aardig detail is dat de gietstalen delen van de bol en de holle kom waarin deze beweegt, afkomstig zijn uit de Skoda-fabrieken in Tsjechië.
Zegt genoeg over hoe Skoda over onze veiligheid waakt hé!