Skoda weggedaan, ex Ocatvia rijder

Jan_Willem

Nieuw lid
Alweer sinds enige tijd ben ik niet meer in het bezit van de Skoda Octavia. Maar wat een heerlijke auto was dat. De nieuwe neus waar toentertijd zoveel over te doen was, vind ik minder mooi dan de OII waar ik in gereden heb. Was de 1.9 TDI BE, lichte bekleding, glazen dak, dubbele bodem. Mee naar Spanje geweest en heerlijk in de auto geslapen. Voor de rit de zittingen eruit gehaald, rugleuning plat gegooid, luchtbed gekocht en snurken maar ;)

Heb de auto ingeleverd (overgedragen aan een vriend van me die er erg blij mee is!) omdat het mij ontzettend veel geld scheeld per maand, en ik in dezelfde stad werkte als waar ik woonde.

Dit is inmiddels allemaal wat anders geworden, dus ik heb van de weersomstuit maar weer een auto gekocht. Een jonge klassieker, 1.9 TDI ook, alleen dan 16 jaar ouder dan de OII: Citroen BX TZD Turbo!! :D

Je merkt de generatiekloof, zeg maar. Iets langzamer, iets meer kilometers gereden (slechts 348.000) maar verder puike waten! Ben er eigenlijk net zo blij mee als met de Skoda, merk ik. Het gaat meer om de geschiedenis die je in de auto opbouwt dan de feitelijke auto zelf. Maar heerlijk om weer in een Diesel te rijden.

Ik kom nog wel af en toe buurten, dus tot binnenkort.

Ciao

JW

MarcoO2

Forumguru
Hey JanWillem,

Da's ff heel wat anders... van een O2 naar een BX... maar zo te zien ben je een liefhebber, dus komt je autoliefdesrelatie ook met de BX vast helemaal goed! Veel plezier ervan en ermee!

Alleen jammer dat erin slapen niet zal gaan... :grin:

Bovenaan Onderaan