Wasmachineman
Forumguru
Skoda verdubbelt verkopen in komende vijf jaar’
Uitgegeven:28 december 2010 12:36Laatst gewijzigd:28 december 2010 12:36
BRON: WWW.NU.NL
Met de voortdurende groei in de opkomende markten in het achterhoofd, is Skoda bepaald niet terughoudend als het om de ambities gaat. In de periode tot 2016 verwacht het Tsjechische merk de verkopen zelfs te verdubbelen.
© Autoweek
Skoda-baas Winfried Vahland deed deze uitspraak in de Tsjechische krant Hospodarske Noviny. In 2016 wil Skoda wereldwijd 1,5 miljoen auto’s verkopen. Dit jaar waren dat er nog 750.000.
Toch zullen ze in Mlada Boleslav zeer tevreden zijn met de verkoopaantallen van 2010, want ondanks de recessie betekende dit een stijging van 10 procent ten opzichte van 2009.
Skoda verwacht fors te kunnen groeien door de gunstige ontwikkelingen op de diverse automarkten. Europeanen willen goedkoper rijden en Skoda denkt bovendien volop te kunnen profiteren van de groei van de automarkt in Rusland, China en India.
De introductie van een nieuwe, grote budget-Skoda moet daar een steentje aan bijdragen.
Een belangrijke factor bij de groei in de komende jaren is de introductie van de Skoda-variant van de Volkswagen Lupo (foto's 2 en 3). Die Tsjechische Lupo, die een lagere prijs krijgt dan de Volkswagen, verwachten we eind 2012 bij de dealers.
Uitgegeven:28 december 2010 12:36Laatst gewijzigd:28 december 2010 12:36
BRON: WWW.NU.NL
Met de voortdurende groei in de opkomende markten in het achterhoofd, is Skoda bepaald niet terughoudend als het om de ambities gaat. In de periode tot 2016 verwacht het Tsjechische merk de verkopen zelfs te verdubbelen.
© Autoweek
Skoda-baas Winfried Vahland deed deze uitspraak in de Tsjechische krant Hospodarske Noviny. In 2016 wil Skoda wereldwijd 1,5 miljoen auto’s verkopen. Dit jaar waren dat er nog 750.000.
Toch zullen ze in Mlada Boleslav zeer tevreden zijn met de verkoopaantallen van 2010, want ondanks de recessie betekende dit een stijging van 10 procent ten opzichte van 2009.
Skoda verwacht fors te kunnen groeien door de gunstige ontwikkelingen op de diverse automarkten. Europeanen willen goedkoper rijden en Skoda denkt bovendien volop te kunnen profiteren van de groei van de automarkt in Rusland, China en India.
De introductie van een nieuwe, grote budget-Skoda moet daar een steentje aan bijdragen.
Een belangrijke factor bij de groei in de komende jaren is de introductie van de Skoda-variant van de Volkswagen Lupo (foto's 2 en 3). Die Tsjechische Lupo, die een lagere prijs krijgt dan de Volkswagen, verwachten we eind 2012 bij de dealers.