Skoda wil nog meer!

Wasmachineman

Forumguru
:rockon: Skoda verdubbelt verkopen in komende vijf jaar’
Uitgegeven:28 december 2010 12:36Laatst gewijzigd:28 december 2010 12:36
BRON: WWW.NU.NL

Met de voortdurende groei in de opkomende markten in het achterhoofd, is Skoda bepaald niet terughoudend als het om de ambities gaat. In de periode tot 2016 verwacht het Tsjechische merk de verkopen zelfs te verdubbelen.

© Autoweek

Skoda-baas Winfried Vahland deed deze uitspraak in de Tsjechische krant Hospodarske Noviny. In 2016 wil Skoda wereldwijd 1,5 miljoen auto’s verkopen. Dit jaar waren dat er nog 750.000.
Toch zullen ze in Mlada Boleslav zeer tevreden zijn met de verkoopaantallen van 2010, want ondanks de recessie betekende dit een stijging van 10 procent ten opzichte van 2009.
REDB225030_serve.asp

Skoda verwacht fors te kunnen groeien door de gunstige ontwikkelingen op de diverse automarkten. Europeanen willen goedkoper rijden en Skoda denkt bovendien volop te kunnen profiteren van de groei van de automarkt in Rusland, China en India.
De introductie van een nieuwe, grote budget-Skoda moet daar een steentje aan bijdragen.
Een belangrijke factor bij de groei in de komende jaren is de introductie van de Skoda-variant van de Volkswagen Lupo (foto's 2 en 3). Die Tsjechische Lupo, die een lagere prijs krijgt dan de Volkswagen, verwachten we eind 2012 bij de dealers.

Bakkertje

Forumguru
Als ze een 7-persoons uitvoering in petto hebben voor 2012 dan kan er weer 1 verkochte skoda bijgeschreven worden ;)

Falcon

Donateur
Ik hoop dan ook op een Touran variant in 2011/2012. En ik denk dat wij een nieuwe Yeti zullen gaan zien dit jaar. Ik hoop niet alleen een facelift, maar ook een grotere variant. Daarnaast zal het stop/start systeem op de 1.2TSI kunnen zorgen voor een 20% bijtelling variant.

Zal er trouwens dit jaar al iets gaan gebeuren rond de nieuwe Octavia? Wat is jullie beeld van 2011?

Eind dit jaar zal ik mijn bestelling waarschijnlijk moeten gaan inschieten voor een nieuwe leaseauto.

@Falcon:
Bij mijn dealer vernomen dat de nieuwe Octavia in 2013 zal komen en dat deze aanzienlijk groter zal zijn dan de huidige (zo'n 10 cm). Een nog grotere concurrent voor de Mondeo's en de Passats. Dan komt er waarschijnlijk ook een model tussen de Fabia en Octavia om het verschil in grootte op te vangen.
(nog 5 nachtjes slapen.. en dan...):super:

Grtz,
Jurgen

EdK

Forumguru
Je hoort dan ook echt niks over versobering van het merk!

Ach, stilstand kan ook versobering betekenen dus misschien dat ze het op die manier gaan bewerkstelligen
En denk niet dat ze dit wereldkundig gaan maken.
Maar op basis van de klant ziet het vanzelf in de showroom

Falcon

Donateur
Crap ... uh ja eind 2011 moest dat zijn. Maar als ik jullie zo begrijp dan is dit jaar het grootste nieuws waarschijnlijk de Joyster. (yoepie :()

Falcon

Donateur
De Joyster is simpelweg een aanbod op een vraag uit de markt. Een stadsauto met de kwaliteit van VW en de uitrusting van Skoda voor de prijs rond de onder de 10k.

Versobering is echt in werking bij Skoda als de kwaliteit van bijvoorbeeld interieur, in de opkomende Facelifts of nieuwe versies van de bestaande modellen, omlaag gaat.

Daarnaast kan Skoda ervoor kiezen om juist dit jaar het even rustig aan te doen met nieuwe modellen, maar stilstand is achteruitgang en daarom zou ik de meest verstandige keuze vinden om 2 gaten in de markt in te vullen met dus 1. Joyster en 2. een MPV variant op basis van de Touran of een lang uitgerekte Yeti.

Op deze 2 fronten heeft Skoda op dit moment nog geen dekking in de markt. En daarnaast een stuk eigen belang, want met de 2e opkomst (24 januari 2011 uitgerekend) heeft Skoda eind 2011 gelijk een bestelling voor de MPV :D. Ik zou namelijk graag wat hoger willen zitten. De kofferbak van de Yeti lijkt mij klein en daarom zou ik de MPV/Verlengde Yeti graag willen bestellen.

EdK

Forumguru
lang uitgerekte Yeti is oud nieuws
Is al één en ander over bekend en besproken hier op forum

en onzin ? ach is dat werkelijk zo dat ervraag is uit de markt met zoveel aanbod ?
Nee de fabrieken brengen het gewoon uit omdat ze hopen in een bepaalde sector een graantje mee te kunnen pikken !
En is nog maar geheel afwachten of deze wel gaat verkopen.
maar goed de tijd zal alles uitwijzen

Falcon

Donateur
Onzin had ik verwijderd ;)

Zolang een andere fabrikant een Lupo gaat aanbieden voor boven de 10k dan is er vraag naar dezelfde VAG auto maar dan voor onder 10k. De markt voorziet zichzelf.

Maar mooi om te zien dat wij weer een totaal andere gedachtegang hebben over Skoda :D

EdK

Forumguru
Maar mooi om te zien dat wij weer een totaal andere gedachtegang hebben over Skoda

Wees blij dat maakt ons als mens juist zo uniek, en toch hebben we een beetje dezelfde denkwijze ! we rijden allebei SKODA :winkie:

sitechris

Donateur
In Amerika hebben ze een poor mans Jetta met hard plastic interieur en een chiquere variant met soft-touch interieur. De eerste is overigens niet in Europa leverbaar. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de nieuwe Octavia wat prijsgunstiger in de markt gezet gaat worden, maar dat daar dan ook het cheap ass interieur in gehangen gaat worden. Hoop het niet, maar het zou me niet verbazen gezien de nieuwe strategie.

Je ziet het nu overigens ook al bij de Polo. De Comfortline en Highline hebben soft-touch afgewerkt interieur, de Trendline gewoon hard plastic.

Falcon

Donateur
Als de prijzen het zelfde blijven, dan moeten ze oppassen met de concurrenten. Afwerking daar is juist van steeds hogere kwaliteit.

Bovenaan Onderaan