Skoda Yeti niet op AutoRAI

Aiii

Lid
De vorige week onthulde Skoda Yeti staat niet op de AutoRAI. Volgens de importeur was het kort voor de Salon van Genève dat Skoda besloot de auto op de Zwitserse show neer te zetten, en een showoptreden in Amsterdam past niet in de introductiecampagne die de fabrikant heeft gepland.

Op het hoofdkantoor van Skoda in Tsjechië worden andere autoshows belangrijker geacht. Zo vindt vlak voor de AutoRAI 2009, de AMI in Leipzig plaats. Hierdoor kan Skoda-importeur de Yeti niet aan het Nederlandse publiek tonen. Een auto die in de belevingswereld Adventure zou komen te staan.
De Yeti wordt na de zomer leverbaar. Het gamma begint met een 1.2 TSI van 105 pk in combinatie met voorwielaandrijving. De 1.8 TSI van 160 pk is er met 4x4, en dat geldt ook voor de 143 pk en 170 pk sterke 2.0 TDI. De instapdiesel, de 2.0 TDI met 120 pk beschikt ook over voorwielaandrijving.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/11172/Skoda-Yeti-niet-op-AutoRAI

---

Ik twijfelde nog of ik wel of niet zou gaan, maar met maar zo weinig fabrikanten, geen afzonderlijke stands en dan ook nog geen Yeti, is het me te duur. Hopelijk na de kredietcrisis weer een normale AutoRAI.

Fabia

† In Memoriam
Ik wilde juist wel gaan om o.a. de Yeti te zien. Vind dit een vreemde beslissing. Hoe moeilijk moet het zijn om 1 exemplaar op de Autorai neer te zetten.

LenK

Forumguru
Inderdaad. Vervoer, een paar m2 beursvloer en je hebt publiciteit, aandacht.
Of heeft Skoda nu al weinig verwachtingen van de verkoop in Nederland (vergelijking met de Roomster)

Aiii

Lid
Tsja, denk niet dat PON hier veel aan kan doen, Tsjechië heeft gewoon zoiets dat Duitsland meer verkopen trekt (terecht, Skoda is daar ontzettend populair en er wonen veel meer mensen).

Of de Yeti hier populair wordt weet ik niet, afgaande van de reacties op de verschillende nieuwssites lopen de meesten er niet warm voor. Maar eigenlijk denk ik dat de auto het best goed zal gaan doen. Het is sowieso zo'n bak waaraan je moet wennen qua looks en daarna is hij best te doen. Vind het bovendien veel meer SUV-achtig dan die ronde meuk waar de meeste merken nu mee aankomen. Met een redelijke prijs wordt het vast een hit.

van_der_P

Senior Member
Tsja, denk niet dat PON hier veel aan kan doen, Tsjechië heeft gewoon zoiets dat Duitsland meer verkopen trekt (terecht, Skoda is daar ontzettend populair en er wonen veel meer mensen).

Met een redelijke prijs wordt het vast een hit.

Daar valt en staat het mee, de prijs, als ze de dezelfde fout maken als met de Roomster door hem te hoog in de markt te plaatsen wordt het een mislukking. Je kunt wel een lage prijs hoger maken maar niet een te hoge prijs lager. Want van die eerste maanden na de introduktie moet je het hebben, als je dan al moet gaan sleutelen aan je prijs, heb je de eerste slag verloren.

Maar ook ik vind het jammer dat de Yeti niet naar de Rai komt, was voor mij ook een reden om naar Amsterdam te gaan.
Maar misschien mag ik via mijn werkgever naar de Rai.

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat ik niet ga. Had heel graag de Yeti willen zien maar nu dit er niet inzit geloof ik het wel een beetje.

Bovenaan Onderaan